Längtan!

* Kunna känna att den där förlorade motivationen kommer tillbaka.
Den här värmen tar kålen på mig. Jag vet att svensk sommar kan vara riktigt skön. Och det är den, om jag inte behöver göra något ansträngande. När jag ska springa vill jag hitta glädjen. Inte oroa mig över tung-andad, klibbig luft och huvudvärk…

* Människor i ens närhet som får en att må riktigt bra.
Att få omge sig med personer som tar fram det bästa i en själv. Som får en att må bra och skratta. Såå värt!

* När man får nya utmaningar i livet, vill man ta tag i det. Nu direkt!
Känslan när man vet att man kommer att byta jobb om dryga 2 månader. Få göra något helt annat, som verkligen kommer bli en utmaning. Ska bli riktigt spännande!

* Om drygt en vecka befinner jag mig i sköna Värmland!

Längtan efter djupa skogar, bergen, fjällen,  magin i de nordvärmländska skogarna. Tror ni att jag kommer försöka klämma in ett terrängpass, eller två…? Jag sitter redan nu och spanar på kartor efter vilka stigar jag ska testa. Sen blir det väl sällan som planerat, när det gäller mig. Men ändå… 😉

* Hitta den där långsiktiga balansen som ibland infinner sig.
Svår att precisera. Ibland får man bara känslan av att allt faller på plats, om än för en kort sekund och allting känns bara helt rätt. ”Like it all fits”. Så länge man inte vet varför de stunderna känns exakt som de borde kännas, får man fortsätta lägga bitar i pusslet.
.

wpid-IMG_20130621_083946.jpg

4 thoughts on “Längtan!

  1. Roligt med nytt jobb! Ibland behöver man verkligen en nystart. Trist att träningssuget inte finns just nu. Personligen blir jag alltid mer sugen av värmen. Men hmm, förstår att det är jobbigt om man inte klarar hetta! Hoppas det vänder:)

  2. Det är så jäkla konstigt! I Thailand kunde jag springa utomhus på stranden. Jag besvärades faktiskt inte så mycket av värmen, men den är annorlunda här. Jag har ständig huvudvärk och idag blev det en runda på löpbandet istället. Och nu är huvudvärken tillbaka. Varför?
    Hoppas din motivation kommer tillbaka.

    Kramar!

Kommentera

