En del av sommaräventyret – Nordvärmlandsleden!

värmlandsleden

I början av året bestämde jag för att 2014 skulle bli ett njut-år.
Att i stället för att pressa kroppen till bättre tider och köra tävlingar, skulle jag njuta av naturen. Springa mycket trail och testa nya vandringsleder.

Jag upptäckte något som gör att det faktiskt pirrar i hela kroppen av förväntan!
Titta… Titta vad jag har hittat! Inte största texten kanske, men h*n som söker h*n finner. Nordvärmlandsleden! Nästan precis utanför dörren till vår midsommar-stuga. YEAY! 😀

Nästa grej är ju att det finns mycket vilda djur i de Nordvärmländska skogarna.
Jag som är orolig över att stöta på vildsvin här hemma, kan ”se fram emot” (…) en runda ibland  björn, varg, järv och lodjur…. Jippi yeay. Typ… (Jodå, jag vet att de oftast sticker innan man ens fattar att de är där. Men ändå). Vågar jag? (Jag MÅSTE ju våga, men gissar att jag kommer ha svårt att slappna av helt?)
.

leder

 

8 thoughts on “En del av sommaräventyret – Nordvärmlandsleden!

  1. Tur man bor i södra Sverige och slipper oroa sig för björnar! Jag är mest rädd för ormar när jag springer i skogen 🙂 Hur många djur har du stött på under dina rundor? Räkna ut antal djur/antal mil så borde du få en ungefär siffra på hur stor sannolikhet det är att du träffar nåt djur..

  2. Njut-år! SÅ BRA BESTÄMT! Jag ska också jobba med njutträning hela sommaren, yey. Och äsch, du springer ifrån vilken björn som helst 😉

  3. Vacker natur men finns det varg och framförallt Björn i närheten hade jag inte satt min fot i skogen… Är rädd för det mesta och uppäten vill jag inte bli när jag gör det jag gillar mest.
    Kram

Kommentera

