Tuffa tisdag!

Det pratas både om ”Trail-Tisdagar” och ”Tuffa Tisdagar i bloggvärlden.
Oftast håller jag inte koll på dagarna och vilka versaler som passar in 😉 utan kör de passen jag är sugen på. Så också i går, men av en slump blev det intervaller, så ”Tuffa Tisdagen” it was!

image

Det blev en ganska lång uppvärmning.
Lite omedvetet, men även behövligt för min segstartade kropp. + 20 grader visade termometern och liiite för kvavt för mig, men äh; testa kan man ju göra.
Det är alltid svårt att veta vilken fart man ska gå ut i, tycker jag. Jag kör inte intervaller regelbundet, vilket gör det ännu lite svårare. Jag gick ut lite lugnt (omedvetet eller medvetet?)

image

Första och andra intervaller kändes helt ok.
Tredje var lite flåsig och fjärde var värst! Fick kvälvningar och var riktigt nära att spy när jag precis var klar med den. Femte och sjätte gick (förvånansvär nog) bättre, men fortfarande riktigt tungt. Under femte försökte jag hålla tekniken, lätt steg och ”hög höft”. Under sjätte och sista var det mer;
”- Va? Vad hette det sa du…? Teknik?” 😛

Sammanfattning; Jobbigt, men överkomligt. (Korta intervaller är alltid skönast när de är över). 😉
Men trots det 6 x 430 meter i relativt bra tempo. Snabba fötter, tunga ben!

image

4 thoughts on “Tuffa tisdag!

  1. Good work!!! 🙂 Åh måste köpa mig ett par trailskor, pjuh, det är en djungel. Ska ha dem till swim/run tävlingen tänkte jag! Kollat på Inov8 – X-talon 212. Finns ju tyvärr inte någonstans här i varberg så man kan prova, är det några du har? 🙂

Kommentera

