Hur man springer lugna pass!

Tanken var att springa direkt efter jobbet.
Att inte ens åka hem först. Men jag kände mig helt slut så utan att tänka styrde jag bilen hemåt. Fick i mig lite grov macka med gravad lax och landade i soffan. Det var den kvällen…
Tänkte jag. Och säkert sambon också, när han steg innanför dörren och förvånat ställde frågan:
”- Skulle inte du träna idag?”

Jo, det är klart jag ska, tänkte jag och blev lite irriterad på mig själv!
Äldsta sonen ville följa med och eftersom jag inte hade tänkt köra långpass så gick det bra. Vi var rejält taggade, som ni ser! 😉

image

Jag har märkt att även när jag FÖRSÖKER springa långsamt, blir det snabbare än jag tror.
Men om man springer med någon som är ä.n.n.u. långsammare (nästan så det inte är möjligt men…) som exempelvis sonen, så går det verkligen i prattempo. Perfekt ju!
Benen kändes rejält rastlösa flera gånger under rundan, men jag och Vita Faran låg snällt kvar bakom sonen, som själv fick sätta tempot. Han hade GRYM teknik bland rötter och stenar. Mamma blev helt klart imponerad!
Däremot kroknade han sista 2 km (av knappa 7) så även om han troligen springer ifrån mig om ett par år, får jag njuta av att jag än så länge är både nååågot snabbare, men framför allt mer uthållig. Hehe! 😉

image

När vi kom tillbaka till parkeringen frågade jag om det var ok om jag och Vita Faran körde den kortare rundan på 1,7 km medan han varvade ner och stretchade lite och det gick bra. Så vi fick bli av med lite spring i benen på slutet, jag och vovven! 🙂

6 thoughts on “Hur man springer lugna pass!

  1. Förutom det goda med långsamhetens lov, är det ju guldvärt att få kvalitetstid med barnen! Så härligt när intressen förenar 😊

Kommentera

