Leg day – Helt mör!!

Jag valde att ignorera löplusten!
Dels för att det var åskovädret från helvetet 😮 men även för att jag inte var mentalt förberedd på ytterligare ett pass i värmen (efter söndagens katastrofpass)! Det har även blivit mycket löpning det sista, så ett styrkepass gör ingen skada. Ingen alls. Mest nytta faktiskt.

Inte helt optimalt att köra rygg och ben på samma pass kanske.
Jag gick bara på känsla och då blev det så. Chockerande? Nope… 😛 Men med två stora muskelgrupper som fick jobba, gick pulsen upp rejält och jag var rejält darrig när jag var klar!

* Latsdrag: 5×8 reps
* Pulldown i CC: 4×8 reps
* Smal rodd med skivstång: 3×10 reps
* Bred rodd med skivsåtng: 4×8 reps

* Utfall i smithen: 4×10 reps/ben
* Benpress: 4×10 reps
* Benpress, ett ben: 2×10 reps/ben

När jag körde utfall i smithen, körde ”Hero” Axelpress precis jämte mig.
”Bara” 70 kg…?! Och det var tydligen ”lätt och många reps” på den (hörde jag)! 😮 Framför allt lite kul att se alla ungtuppar på gymmet. Det var de som blev mest ”starstruck”, tittade och viskade. Haha!

På väg ner för trappan till omklädningsrummen ville benen inte alls vara med…
Och jag kände mig mest såhär. Undra hur det känns om en dag eller två? 🙂

legday2

4 thoughts on “Leg day – Helt mör!!

  1. åååh älskar känna träningsvärk i benen 🙂

    i denna värme så tror jag det är mer behagligt att cykla än springa, på cyklingen fläktar det lite grann i alla fall! 🙂

Kommentera

