Love trail! ❤

Fredagens urladdning tog nog mer på kroppen än jag trodde.
Den pigga känslan var heeelt borta på gårdagens långpass! Trots att det gick lugnt, lugnt, var det ändå småtrögt. Särskilt när jag passerade milen. Sista 5 km var riktigt sega och jag fick gå i uppförsbackarna för att orka.

Det är väl egentligen strunt samma, för att gå i just uppförsbackar är ett bra sätt att hålla sig pigg i riktigt kuperad terräng. Man gör av med mindre energi, slipper mjölksyran och orkar längre pass. Men däremot är det irriterande när man trots det, ändå märker att kroppen inte riktigt vill vara med…?
.

Men stigarna var mesta dels torra och fina! John Bauer skog på sina ställen.

trailporr2

Betydligt mer tekniskt på andra. Det gällde att ha tungan rätt i mun…!

trailporr3

Och riktigt blött på vissa… ”Embruce the mud”-dags, eller hur? 🙂

wpid-img_20140714_155416.jpg

Ännu något blötare på en del ställen. Men ingen ”ö-till-ö-träningspass” detta.
Så jag höll mig borta från simningen, även om jag lite senare skulle befinna mig på andra sidan. 😉

wpid-img_20140714_211102.jpg

Färdkost av bästa sort! Skogen fullkomligt KRYLLAR av blåbär nu! Mums!

wpid-img_20140714_155515.jpg

.
Det är aningens frustrerande när hjärnan har tänkt sig åtminstone 20 km-pass, men sedan lägger kroppen ändå ner efter X antal km (När den blir trött och seg är lite olika).

Det BORDE inte vara så svårt att fortsätta tuffa på i snigeltempo när man har med sig vätska och energi, kan jag tycka? Ja ja, jag lär väl känna kroppen efterhand och kommer på mina egna små knep. Hoppas jag i alla fall…?

12 thoughts on “Love trail! ❤

  1. Inspirerad av andra har jag nu provat på trail jag med.
    15 km -ganska avancerad terräng emellanåt…
    Det var bland det jobbigaste jag gjort men också det roligaste!! 🙂
    Känns i hela kroppen såhär dagen efter! Haha!!
    Uppbyggande o Perfekt komplement till
    ”Cykelvägs-löpning” som det är annars.
    Så mer trail blir det!!

    Ha det bra!!

    Jeanette

  2. Ja, den där kroppen. Ibland känns det bara hopplöst =( Du är grym, glöm inte det ❤ Härliga bilder btw 😀 peppkramar

  3. Härliga bilder! Hoppas kroppen känns piggare vid nästa tur! Imorgon ska jag, asfaltsnötaren, springa i terräng, lär bli riktigt jobbigt och utmanande! 🙂

  4. Ja, jag slutar aldrig förundras över kroppens olika humör! Helt omöjligt att förutse hur den kommer reagera när man väl snörat på sig skorna. Samtidigt är det ju en del av charmen, eller hur man nu ska säga?! 🙂 Härligt inspirerande bilder som vanligt!
    Kramis!

Kommentera

