4 x 4 minuter!

Märkligt hur 16 minuter kan vara så jobbigt?!
Eller ja, kanske inte. Det beror ju (såklart) på intensiteten. 😀 Och kort och intensivt var det! Så nära max man kan komma, men ändå klara av att hålla tempot under alla intervallerna. (Inte alltid helt lätt att veta tempot). Och så hade jag 1 minuts ståvila emellan varje.

Första intervallen kändes nästan för lätt. (Go figure…)
Den andra var den som hade bäst flyt. Den tredje kändes betydligt jobbigare; det brände ordentligt i lungorna! Bara någon minut in i den fjärde tänkte jag:
– Hur tusan ska jag orka med hela intervallen?!?”
Men blev lite irriterade på mig själv. Skärpning! Det är bara hjärnan som vill att du ska stanna. Kroppen har mer att ge! Rejält brännande känsla i lungorna sista 2 minuterna, men ”i mål” kom jag! Stolt och slutkörd! 🙂
.

wpid-IMG_20131114_210745.jpg

6 thoughts on “4 x 4 minuter!

  1. Jag är likadan, visst är det jobbigt. Såg en gigantisk grävling(jädra vad stor den var, död 😦 ) ligga in till vägen precis i början av min runda och tänkte direkt”den kommer att anfalla mig” det är nog dags att börja nöta mer asfalt för mig än att hålla mig i skogen 😂 eller det är nog bäst att jag gör det ändå 😛 åh, underbara intervaller. Gött, där fick du plocka fram pannbenet. Mycket bra jobbat! Kramar

  2. snyggt jobbat! 4 min intervallerna är grymma!

    när jag var i åkulla igår så tänkte jag på dig 🙂 där hade du gillat och springa! 🙂

Kommentera

