Återhämtningspass – i skogen! Var annars? ;)

Jag kände mig aningens mör i benen efter tisdagens tuffa intervaller.
Velade mellan ett styrkepass på gymmet och ett löppass. Jag var ju trots allt, sugen på att springa. Det fick bli ett lugnt (!) återhämtningspass på ca 7 km. I skogen, såklart! 🙂

wpid-img_20140717_184016.jpg

Första halvan av passet testade jag helt nya stigar!
Det var g.a.l.e.t. många ”korsningar” och stigar som delade sig nästan H.E.L.A. tiden! Jag var som ett barn på julafton! Hade ett fånigt flin på mina läppar, samtidigt som jag lite småchockad,  förvirrad och kluven över vilka stigar jag skulle följa.

wpid-img_20140718_092824.jpg

Jag gjorde ett par försök i början att kolla på kartan var jag befann mig och vilka stigar som var ”bäst” att följa, men jag gav upp. Endast 5 % av stigarna var med på kartan, resten fanns inte med,  så det var bara att köra på känsla. Lite läskigt ska erkännas (trots att jag sprungit terräng ett tag), samtidigt som det var ganska befriande.
”Någonstans kommer jag väl ut och om inte annat hade jag telefonen med mig”, tänkte jag. Och resemat fanns det med. PS. Vildhallon är faktiskt godare än odlade…!  🙂

wpid-img_20140718_092911.jpg

Fascinerande natur större delen av vägen. (Eller känns det alltid så när man springer på nya ställen?) 🙂
Det här till exempel (nedan). Mitt över stigen, hundratals stenar. Hur bildas sånt här och varför…?

Vid ett tillfälle kom jag upp till ett kalhygge. Besviken! Varför envisas så många skogsägare att skövla hela skogar, när man kan föryngra skog på helt andra sätt? 😦 Jag vände och sprang tillbaka en bit och tog en annan stig istället.

wpid-img_20140718_092750.jpg

Försökte ta en diskret (eum….??) ”Selfie” på outfiten. Gick sådär.
Dessutom blev jag full i skratt när jag såg resultatet; ett ben som ser ut att vara helt utan muskler medan de andra är riktigt vältränat. Haha! Måste väl stå helt skevt?!  Undrar verkligen om ingen såg mitt ”diskreta” fotograferande? I så fall fick de sig ett gott skratt. 😀

wpid-img_20140718_103410.jpg

3 thoughts on “Återhämtningspass – i skogen! Var annars? ;)

    • Tack! 🙂
      De är tagna med min telefon faktiskt. Oftast blir de helt ok, men det är klart att man önskar att man hade med sig en riktig kamera ibland. I alla fall om man önskar förstora dem mer och/eller vill ha bättre kvalitet på bilderna. 🙂

Kommentera

