Sommarlördag!

Den här dagen har verkligen bjudit på sommarkänsla.
27 grader fortfarande, när klockan var 19.00 ?!  Men först blev det en tripp till IKEA. Kanske inte så somrigt och vi var nästan de enda i hela Västsverige som var där… 😉 Med så lite folk och superlugna  barn (What happend!?!),  kunde jag konstatera efteråt: ”Så här avslappnad har jag nog ALDRIG varit när vi har shoppat hela familjen..!”

När vi kom hem blev det sol och bad och lite simning.
Märkligt nog har jag känningar i höger knä när jag simmar (bröstsim), men känner INGENTING när springer. De brukar ju säga att simning är skonsammare, men äh… jag vet inte. Märkligt kropp? 😛

En riktigt njutardag blev det! 
Barnen hade kul och mellansonen vågade prova på bröstsim utomhus (han som har lilla bassängen i simhallen lite som ”snuttefilt”). Där simmar han som en galen fisk, men så fort han ska vara i stora bassängen eller utomhus låser det sig mentalt. Så babysteps… 🙂

wpid-IMG_20130804_192130.jpg

7 thoughts on “Sommarlördag!

  1. Känner oftast detsamma vid bröstsim. Vid såna känningar simmar jag alltid bröstsim med armarna och crawlsparkar med benen. Fungerar. Visst är simning skonsamt men ger en annan typ av belastning. Kram.

Kommentera

