Värmelöpning och blodvite!

Som den värmekänsliga person som jag är, var tanken ett pass på gymmet.
Men samtidigt; jag och planering ni vet…. 😛 När jag satt i bilen in till stan kom jag på mig själv att svänga av åt ett helt annat håll. Var rejält sugen på att testa lite nya stigar (idag igen). Vad gör man inte när man har spring i benen, trots 27-gradig luft..?

image

På grund av min värdelösa planering var det ju helt fel skor för ”spenaten”!
Men det funkade hyfsat. Relativt torrt på stigarna, men kändes lite ”ostabilt” under vissa delar. Framför allt var jag rädd att riva upp meshen på de vecko-gamla skorna, där jag drog fram mellan stenar, rötter och gran/tallris ändå in på stigarna…

image

Min nya keps testades för första gången också.
Jag känner mig verkligen HELT fel i keps, men vad gör man inte för att skydda sig mot solen. Nu skyddar ju träden rätt så bra ändå, men ändå lite extra skydd. Hittade den på shoppingturen i Göteborg i helgen, inne på golfshopen. Det ENDA som var lite intressant i butiken (med mina ögon sett), samtidigt som sambon gick bärsärkagång i densamma… 😉

wpid-img_20140720_204200.jpg

Det blev en hel del nya stigar.
Älskar verkligen känslan av att inte ha en aning om vad som finns bakom nästa krök! Lite jobbigt och pirrigt, men mest härligt. 🙂 Efter ca 6 km kom jag ut här. En MAGISK utsikt (som jag försökte fånga på kort, men det gick inte). En liten vik med en båt, hästhagar och en jäääättelång allé som såg ut att vara ett par km lång. Jag hade behövt en BREDARE objektiv för att få plats med allt i det blickfång jag hade i verkligheten. Finns det?

wpid-img_20140720_204515.jpg

I och med de nya stigarna/vägarna upptäckte jag lite senare att jag var vilse.
Vart jag än sprang kom jag fram till (små stig-!)korsningar som jag inte kände igen. Kändes mest som jag sprang runt, runt men kom ändå aldrig tillbaka till samma ställe, så troligen inte ändå… 😛

Kollade GPS:en och den föreslog en väg som kändes HELT fel! (Å andra sidan är mitt lokalsinne inte att skryta med). Tvekade flertalet gånger och testade andra, mer logiska vägar (enligt mig) men kom inte rätt, så till slut lyssnade jag på GPS:en/kartan. Och vips; ca 500 meter senare var jag rätt. Är man envis så är man… 😉
Jag måste nog lära mig att vrida på huvudet och se stigarna åt motsatt håll emellanåt, så jag vet hur det ser ut om jag kommer från andra hållet.

image

Men det finns ju värre ställen att vara vilse på än en sån här skog i underbart väder!
Däremot gjorde jag praktvurpan pga rent slarv precis i slutet av rundan! Kollade på knät och såg inga sår, utan svor högt åt min egen klantighet! Men märkte när adrenalin och endorfiner lagt sig att jag hade fått lite skrapsår trots allt. De svider rätt bra nu efteråt, även om de inte ser så stora ut för världen.
Kanske borde haft terrängdojor ändå? Fast frågan om de hjälper emot klantighet…?  😀

wpid-img_20140720_204044.jpg

Det var första passet på hela sommaren som kroppen kändes ok i värmen!
Det var trots allt över milen. Hur kroppen hade känts efter 5-8 km ytterligare, vet jag inte, men det är en bra början! Kroppen verkar vänja sig, sakta men säkert (?)

..

4 thoughts on “Värmelöpning och blodvite!

  1. Stackare som har så svårt för värmen, själv älskar jag den och hatar alla annan tid på året här i kalla mörka Sverige. (Mest synd om mig då kanske 😉 med tanke på att det sällan är varmt och skönt här) Kram.

  2. Jamen jag känner ju detsamma, att kroppen nog vänjer sig efterhand. Inte så att jag skulle drömma om intervaller eller nåt 30 km-pass… men det har absolut lättat!

    Helt ljuvliga bilder igen!
    Du verkar ha massor av härliga vägar/stigar att välja mellan!

Kommentera

