Sportamore och rabatter…

Ni vet, känslan när själva ”poängen” inte riktigt verkar nå ända fram?
Den känslan infann sig hos mig igår. Jag har handlat en del från Sportamore och alltid varit nöjd. De har bra kampanjer och leveranserna funkar bra och snabbt! Men efter senaste beställningen (av mina nya Saucony Mirage) fick jag (återigen) ett mail ifrån dem strax efter:

”Tack för att du handlar hos oss!
Vi hoppas såklart att du är riktigt nöjd och att du vill dela med dig av din upplevelse och samtidigt hjälpa andra välja rätt. Som tack får du här en värdekod. Den ger dig 25% rabatt på alla ordinarie priser. Koden gäller i 24 timmar.”

Det är säkerligen fler inom detaljhandeln som gör likadant (Hur ofta har man inte fått rabatt-erbjudande från ex.vis H&M när man preciiis har handlat)?!
Men jag blev ändå lite småirriterad och bestämde mig för att skriva vad jag tyckte. De kanske förutsätter att alla är uppdaterade 24/7 i dagens samhälle. Jag kanske är en av få som INTE läser min mail varje dag? Jag svarade i alla fall :

”Hej !
Det är jättetrevligt att ni uppskattar era kunder.
Men…. Jag skulle vilja påpeka att det vore ännu trevligare med en
rabatt till trogna kunder, som gäller något längre än ett dygn…?
Mvh Malin”

Svaret jag fick tillbaka?

”Hej Malin!
Tack för ditt mail och din feedback.
Jag beklagar verkligen att du upplever koderna så, det är inte alls vår mening

Om det endast har gått ett par sedan man fick sin kod så kan man höra av sig till oss så kan vi oftast aktivera den igen. Jag har nu aktiverat din kod igen så att den gäller t.o.m 10/8 kl 23.59. Tänk på att koden endast gäller ordinarie priser och inte kan kombineras med andra rabatter och erbjudanden.

Ha en trevlig helg och hör gärna av dig om du funderar över något!

Vänliga hälsningar,
Karin på Sportamore”


Detta fick jag den 9 augusti. Med giltighetsdatum 10:e…

Tror ni att jag blev matt, eller att jag blev matt…? 😛

 

5 thoughts on “Sportamore och rabatter…

  1. Vem behöver handla 24 timmar efter att man nyss gjort sitt köp? Sannolikheten att jag kommer handla 24 timmar efter att jag nyss handlat är ju rätt liten… Så det känns mest som ett försöka att få ett rykte av ”Sportamore har bra rabatter”, för 25% är ju rätt bra. Sen att få nyttjar dem, det är ju bra för Sportamore. Bra rykte utan att det kostar dem något. Nån på marknadsavdelningen har tänkt till!

  2. Jag håller verkligen med dig, har oxå tänkt på detta. Jag handlar enormt mycket därifrån och tycker som du att en rabattkod till de trogna kunderna vore på sin plats och inte att den bara ska gälla i 24 timmar. Jag tror nog banne mig jag ska göra detsamma(dvs maila). Jag fick något för mig väldigt nytt efter jag beställt skorna idag. Då var det olika rabatter på olika saker som gällde i 4 timmar. Man kanske inte kollar sin mail varje timme och då missar man ju även detta. Jag kan bli ganska irriterad över att man beställer för för 1500 kr tex och sedan få en rabattkod på 25 %. Har jag beställt så mkt så beställer jag knappast dagen efter igen 😦 kramar

  3. Jag har också irriterat mig på de där 25%:arna som kommer från Sportamore. Fast inte av samma anledning som dig utan på ”Gäller endast ordinarie priser” eftersom det mesta är nedsatt. Vilket ju är bra när man handlar annars, men den där rabattchecken känns mest som ett hån. Och herre vad gnällig jag låter ju 😛

Kommentera

