När man upptäcker att man redan har gått vidare…

Sista måndagen på mitt gamla jobb och jag kunde under dagen konstatera;
Jag upptäckte att jag mentalt redan har ”slutat”. Jag vet inte riktigt hur och när det blev så, men…  Inte så att jag drar därifrån eller gör ett sämre jobb! Jag vill ju avsluta på ett bra sätt, men det är svårare att separera jobben, när man byter internt och dessutom bara flyttar ett tiotal meter bort i lokalen. 😉

Men jag märker att jag känner att jag är lite ofokuserad. Att jag hellre prioriterar sånt som är lite mer inriktat emot min nya jobb. Hur jag funderar, ”boar” och planerar hur jag ska lägga upp saker och ting nästa vecka och även tiden efter det.

Jag erkänner; jag är jättenervös!
Det är tre dagars utbildning kvar och jag är redan nervös att jag inte hinner öva tillräckligt på det vi gick igenom under förra veckan grundutbildning. Tiden finns liksom inte, i den mån som jag hade velat!  (Som den hade gjort om jag redan hade bytt jobb). Men det är väl bara att fortsätta fokusera och tro på sig själv. Även om det känns aningens jobbigt just nu… 😛

wpid-img_20140619_145900.jpg

5 thoughts on “När man upptäcker att man redan har gått vidare…

  1. Ping: Mitt 2014 Del 2 – Klädsim, arbetsbyte, reportrar och känlsan av att vara sämst! | Rund är också en form!

  2. Vilken klassiker! Särskilt om man flyttar internt är väl det här helt okej? Det hör ju till att längta nytt och förbereda sig. Nyfiken blir jag förstås, som missat – vad blir klivet till och hur annorlunda mot det du gjort innan? Grattis till löparkompis på prov också, såg helmysig ut!

Kommentera

