Test-mil inför Kretsloppet!

Jag vet inte när jag sprang en milrunda på platten senast.
Det är ju mest skogsturer som blir av numera. När jag fick frågan; ”Vilken startgrupp ska du vara med i, på kretsloppet?” blev mitt svar: ”-Eh……??” 😛
Startgrupp valdes mest på chans och med en tanke om att liiite snabbare löpare kanske kan få mig att pressa mig lite till. Dvs: 55-57 minuter.

Efter att jag anmälde mig i våras har det ändå inte blivit något ”testpass”.
Igår var det dags tyckte jag. Med sällskap. Inte i form av en snabbare löpare. Eller jo, kanske förresten! Om hunden räknas som löpare, för snabbare än mig lär hon vara om jag hade låtit henne springa i hennes tempo. 😉

image

Ett riktigt asfaltspass blev det trots allt inte!
Det tar verkligen emot att springa ren asfalt… Istället blev det ett relativt flackt motionsspår. Lite småbackar på sina ställen, men inte kuperat på ”det” viset. (You can apparantely not take the trail out of the girl, 100 %)… 😉

image

Det kändes tungt bitvis, men det s.k.a. det väl göra när man kör snabbdistans (?!)
Mestadels tungt i benen faktiskt, flåset kändes däremot helt ok! Annars brukar det oftast vara tvärtom för min del. Vissa km gick i ”rätt” tempo om man ser till det tänkta tävlingstempot i September. Några gick dock något långsammare. Totalt sett hamnade jag på 6,07-tempo i snitt, men då maxade jag inte helt. Så lite till ska jag nog kunna pressa mig. Det är ju det där med; pannben over body! 🙂
.

Nöjd tjej efter dryga milen!  Inte alltid helt ”fotogenic” då hon rör sig för mycket för att bli helt skarp på bild. 🙂

image

12 thoughts on “Test-mil inför Kretsloppet!

  1. Jag har kollat ikapp några inlägg som jag missat nu när jag varit borta. Blir så nervös när loppet kommer på tal :O Min form just nu, soooo bad =( Ja, värre än värst kanske. haha! Just nu kan jag inte gå, inte sätta mig ner på dass ens pga träningsvärk(ifrån tabata)
    Kan jag så ska jag ta en lugnare jogg imon och på söndag ska jag springa ett test =)
    Muffinsen ser så jäkla goda ut =)
    Den där hunden alltså, så sööööt ❤ Älskar färgerna hon har.
    Du är grym och vi kommer att fixa loppet =) Kram kram

  2. Vad roligt att det verkar funka!Och visst är grus/stig väldigt mycket bättre än asfalt. Fast det ena behöver ju (tack o lov) inte utesluta det andra. 🙂

  3. Undra om det har med vana att göra. Sprang i skog förut, efter att jag blev jagad vågade jag inte så med år av asfaltslöpning älskar jag det. I helgen sprang jag 18 km var av 1 mil var skog och jag får ont i knäna… Skumt.
    Ljuvligt goda muffins
    Kram

  4. Ping: Skosulan.com | Loppet som saknas

  5. Hon är för söt, tjejen. Ni matchar varann 😉 ❤️ Detdär med att springa asfalt är helt enkelt inte roligt längre, isåfall med sällskap så man glömmer var man springer!
    Kramen och tummen upp för fint formbesked hördu!

  6. Det kommer nog gå utmärkt, brukar gå snabbare på lopp när det är fullt med folk så man dras med! Jag sprang ju milen för några veckor sen i ett tempo som jag knappt klarat hålla i 5km i sommar 😉

    You Go Girl!

    Blir lite sugen på att springa igen nu…

Kommentera

