Stark rygg & after work!

Hjälp! Jag hinner inte med…!
Jösses, vad tiden går. Vad är det som händer?? Höst och nystart? Det känns som jag blinkade och så ”försvann” en hel vecka?! 😮 Först tre dagar utbildning i CAD och sedan två dagar på nya jobbet, där hjärnan gick på högvarv!

Bloggandet har legat nere och även träningen har fått stå tillbaka lite grann.
Tillfälligt (hoppas jag)!  Arbetsveckan enda (!?) pass blev med fokus på rygg. Knappa 2 km uppvärmning på löparbandet dock och inga (mer) känningar i knät. Yeay!

Ryggpasset bestod av latsdrag, olika typer av rodd och baksida i Cable crossen. Den resulterade dagarna efter i ”trevlig” träningsvärk. Jag fick dock mer träningsvärk på höger sida och funderade på om jag omedvetet tog i MER med den (starkare sida?), eller om jag är istället är svagare på höger och den därför fick jobba ”mer”? Jag hoppas ju på det sistnämnda. 😛

Jag körde lite excentriska övningar för musklerna kring knät också, just in case. Prehab FTW!

IMG_0035.JPG

Fredagen bjöd på AW med mina ”gamla” arbetskamrater som avtackning.
Med tapas! Pirog, filodegsknyte med fläskfile och baconlindade dadlar. Finns det något godare? Som godis ju! Mums!  Även helgen har fortsatt i samma tempo. Jag återkommer när jag har lite mer tid. 🙂

Ha en fortsatt fin söndag, alla finisar!

IMG_0044.JPG

7 thoughts on “Stark rygg & after work!

  1. Underbart gott med tapas.
    Mmmm men nu kommer en fråga, jag springer inte med pulsklocka och helt ärlig vet jag inte vad tröskelintervaller är….
    Kram

Kommentera

