Pigga ben!

Det går knappt att beskriva känslan när kroppen är med på noterna!
Tanken med senaste passet var att ta ett relativt lugnt distanspass och samtidigt känna efter så att knät är ”fit for fight” (fortfarande).

(Vad är detta för liten blomma…?)

IMG_0099.JPG

De första 2 km gick relativt lugnt, men jag kände att kroppen var på g.
Samtidigt ville jag inte bege mig av alltför långt hemifrån OM knät skulle ge upp, därför valde jag att följa känslan och köra lite tuffare pass. MEN… hålla mig hemmavid. Inte det roligaste att springa fram och tillbaka i närheten, men samtidigt mentalt enkelt när det ”automatiskt” blir uppdelat i kortare sträckor. 🙂

IMG_0098.JPG

När kunde man springa i linne senast?! 😀
Hur skönt som helst. Nu är det så där ”perfekt” med lättandad luft, men ändå lite varmt. Älskar sensommar/höst! Även om våren är fantastisk vad gäller naturen, är hösten färggrann den också. En riktigt ilsket röd svamp är kanske inget man vill hitta som svampplockare, men när man vill njuta med ÖGAT är de riktigt vackra!

IMG_0062.JPG

Jag försökte ha fokus på tekniken och tänkte på armpendling och ”hög höft”.
Ett tips man brukar få är att man ska tänka att man har en ”femkrona mellan skinkorna”. Jag vet att behöver förbättra min teknik, men blev ändå förvånad när jag spände skinkorna och upptäckte att farten ökade en aning och att jag inte KUNDE springa långsammare. Märkligt känsla. 🙂

Svetten lackade och jag flåsade högt. Men känslan var ändå bra!
Knappa 6,5 km varav de sista 4 km gick i riktigt bra tempo. Undra om det kan hålla i sig ett par veckor till, nu då… 😉 Och som vanligt säger jag; tänk vilka vyer man skulle missa om man inte var en löpare! Idylliskt!


IMG_0063

10 thoughts on “Pigga ben!

  1. Ja, var jag inte sugen på att springa innan så blev jag det nu 😉 Så skönt att knäet fungerade! Säger exakt som du – vad man missar om man inte springer! Visst, man ser massor om man promenerar också, men vanligen kommer man inte så långt då – trots allt hinner man längre när man springer = ser mer 🙂
    Kram!

  2. Åh vad härligt! När det gäller löpningen sa saknar jag att bo riktigt på landet. Känner att jag har sett hisingsparken liksom 😉 men får nog försöka söka mig åt andra skogar runt om..
    Ser ju hur mysigt ut som helst!

Kommentera

