Kontraster!

Istället för att befinna mig här:
Jag önskar verkligen att jag tassade fram i de värmländska skogarna (Trots den eventuella ”björn/varg-incidenten” (?) förra gången, som skrämde skiten ur mig!)  Att jag snart skulle ha sprungit fram längs andra, för mig outforskade, delen av Nordvärmlandsleden och njutit av tystnaden och den vackra naturen!!  ❤❤ 
Så som det var inplanerat den här helgen. 

wpid-img_20140621_225213.jpg

Istället befinner jag mig här hemma:
Kräksjukan är ett otyg! Särskilt så här tidigt på säsongen…? När jag var yngre tyckte jag att magsjukan var begränsad till dec-feb. Nu går den ju för tusan nästan året runt?! Vad är det som händer? En muterad, mer utspridd version?  Stackars liten! Och stackars (klena) sambo…  Krya på er!
Och vi andra? Tja…  *peppar peppar* (I dubbel bemärkelse). 😉

wpid-img_20140327_093248.jpg

 

6 thoughts on “Kontraster!

  1. Man ska aldrig önska sig vara i vargens eller björnens område. Jag har i Uppsala ensam stått öga mot öga mot en varg på nära håll, bara cirka tre meter ifrån, på en mindre väg med högplogade snövallar (skojsigt not). Att jag skrek och väsnades maximalt struntade den helt i och stirrade bara på mig efter en svag punkt att attackera, och gick emot mig steg för steg. Till slut insåg den väl att jag var ultralöpare och vek ner sig för överhögheten och lommade i väg, annars hade jag blivit uppäten 😉

      • Men det vet jag faktiskt, ni ska också bli ultralöpare! 😉 Då säger ni bara till vargen: let´s tävla och den som är först till 100 km vinner. Stora stygga vargen som är stark, snabb och har sylvassa tänder flinar då stort och säger att det ska den allt vinna hur lätt som helst. Men efter 42 km har musten tagit slut i den alls ej längre så tuffa vargen, som nu utmattad ligger och sover i diket. Och då är det bara att mala på som vanligt och så blev man först till 100 km, och ej uppäten 😉

Kommentera

