Hjälp! Det närmar sig…!

Jag vill inte vara en ”party-pooper”.
Och självklart ska vi njuta av sensommar och höst först!  Ändå kan jag inte låta bli att tänka framåt. Med lite skräckblandad förtjustning, om jag ska vara ärligt… Förra vintern var ju första gången jag utmanade mig själv och sprang med pannlampa, trots min extrema mörkrädsla..!

Det är ju en överdrift att säga att jag inte är mörkrädd längre.
Det är jag. Mycket!! (Det går troligen aldrig över helt). Jag minns att det kändes lite lättare för varje pass, förra året. Och att jag i slutet av vintern faktiskt tyckte det var smått magiskt (men fortfarande lite pirrigt) att springa i enbart månens sken (ja, de gånger månen var framme stängde jag faktiskt av pannlampan) och snö knarrande under fötterna! 🙂

MEN! Just nu känns det som evigheter sen!
Som att det på något sätt inte var jag som gjorde det;  ”Vänta nu. Har jag sprungit i mörker…?!”
Det kommer bara finnas ett sätt att ta reda på det och det är att ge sig ut i skogen med min nygamla vän; pannlampan. Aningens rädd, men nyfiken! Och tveksam…. 😉
.

(Bild från förra året. Tydligen var jag lika tveksam då, vid åtminstone ETT tillfälle).

wpid-IMG_20131213_214159.jpg

6 thoughts on “Hjälp! Det närmar sig…!

  1. Vågar du ha musik i lurarna i mörkret? Jag testade också mörkerlöpning förra året och tycker å ena sidan det är läskigt att höra skogens ljud men å andra sidan att det är läskigt att inte höra om nu någon/något plötsligt dyker upp. Vad har du för pannlampa? Borde ha en bättre om jag ska våga mig ut i år.

  2. Tycker också att det känns trist att springa i mörker. Är inte rädd annars men i skogen känns det… Annorlunda. Här i Stockholm är det ju alltid massa folk ute oavsett när en går hem på natten och det känns tryggt. Men på löparslingorna är det ju tvärtom… Blir asrädd om nån dyker upp.

Kommentera

