Uppladdning eller nedbrytning?!

Det är dryga 20 timmar kvar till start.
Det är sällan jag fokuserar på detaljer inför ett lopp, men det här måste vara den mest katastrofala uppladdningen jag har haft inför ett lopp? Först magsjuka. Sedan ett pass (för tidigt) som gjorde att jag kände mig som Agda 82, med astma….!! 😮

Igår var tanken att följa rekommendationerna från programmet jag (delvis) har följt.
3 km lugn jogg, stod det. Jag bytte om i bilen (herregud… bara det var ett helt träningspass?!) och joggade iväg. In i skogen. Efter 1,5 km skulle jag alltså vända. Efter 10 (korta!) minuter tänkte jag: ”Va? Vända nu? Jag har ju precis börjat springa…!”

Fortsatte. Bara liiite till. Det går uppåt, uppåt… Oj då.
Okej, det var inget tempo att skryta med och det var ju bra! Men 5,3 km och ca 160 höjdmeter senare, kände jag att… Tja, det här var kanske inte vad programmet menade med ”ett lätt sista pass”… *harkel* Alla sätt är bra, utom de dåliga. Eller hur var det? 😉

IMG_0230.JPG

Inte verkade jag vara ensam i skogen heller.
Någon stackars älg som irrar omkring och desperat försöker hitta ett gömställe, nu när det springer omkring en massa skjutgalna typer i skogen…!

IMG_0234.JPG

5 thoughts on “Uppladdning eller nedbrytning?!

Kommentera

