Att längta efter något annat.

Höstlöpning i alla ära. Det är riktigt skönt om förutsättningarna är de rätta.
Men… nu när hela sommaren har gått åt till löpning börjar jag känna att jag längtar efter annat. Plus att jag känner mig lite sliten på alla möjliga och omöjliga ställen. Knä, höft, vader, hälsenor… Inte så att det gör ont, ont, men det märks att kroppen ber om lite löpvila. Eller åtminstone reducerad volym.

Jag kan inte komma ihåg när jag körde styrketräning sist…?! Därför blev det just det igår; Styrketräning! Jag borde nog mjukstartat med några mindre muskelgrupper, men nähä… Var sugen på ben, så ett benpass blev det. Och lite axlar på slutet. Herregud, darriga ben! 😛

 

* Benpress uppvärmning: 3×15 reps
* Benpress: 3×8 reps
* Sumopress (breda): 3×10 reps
* Knäböj i smithen: 3×10 reps
* Utfall i smithen: 3×10 reps/ben
* Raka marklyft: 4×12 reps

* Drag till hakan, skivstång: 3×12 reps
* Militärpress, skivstång: 3×12 reps
.
wpid-IMG_20131114_210745.jpg

12 thoughts on “Att längta efter något annat.

  1. Ping: Hösttankar och löpsparlåga | Träningsblogga

  2. Haha! Nej inte kan man lämna killar själv 😂 de skulle bara fuska ändå 😛
    Ben är ju så gött att köra, även axlar. Mina två favvosar 👍 Bra jobbat och låter som ett gött pass 😀 kram

  3. Jamen eller hur. Det känns liksom i benen att det blivit en del springande… Just nu löpvilar jag mest hela tiden. Först FÖRE helsingborg marathon för att vara pigg i benen. Sen efter, för återhämtning. Sen före Kroatien för att inte komma sliten på träningsläger. Sen efter kroatien för återhämtning. Sen före New York…. och efter….

Kommentera

