Söndags-Storm!

Det var nog tur att jag inte visste hur mycket det blåste imorse.
Innan jag stack huvudet utanför dörren, vill säga. Jag som för en gång skull ”hoppade” (nåja) i löparkläderna och stack ut, blev alltså ”belönad” med + 6 grader och stormbyar. Lovely…!  Bra för styrkan i benen och bra för pannbenet, om inte annat.  😛 Nu känns det att  det är höst på riktigt!

Det var rejält segt första 20-25 minuterna!
Jag och morgonlöpning, the same old story… Men efter ett tag släppte det lite grann. Under sista halvan kändes det relativt bra och det syntes även på tempo, som ökade i slutet av rundan. Totalt blev det 6,5 km. Inte illa för mig. Framför allt när det är innan frukost.

IMG_0300.JPG
”Love” spanade in en hjort-bock ett tiotal meter in i skogen och var hemskt sugen på att springa efter, men lyssnade (motvilligt) när jag sa till henne att sitta. Livet är hårt när man är hund… 😉

Vi kommer nog aldrig bli lika snabba. (Gissa vem utav oss som är ”sprintern”) *harkel*  Än så länge slår jag henne åtminstone i uthållighet, men det är nog bara en tidsfråga innan hon slår mig på fingrarna där också…! 😛

IMG_0298.JPG

11 thoughts on “Söndags-Storm!

  1. Startade min måndagsmorgon med morgonlöp!:) underbart. Blev inget i helgen som tänkt då det blåst något otroligt och jag är larvig med blåst kombinerat med löpning. Men denna morgon bjöd på hyfsat vindstilla och 13 grader. Perfekt:) Mötte soluppgången lagom också. Små saker som förhöjer vardagen. Men väldigt avundsjuk på din omgivning – vill också ha skog att kuta runt i.

Kommentera

