När kroppen lägger ner…

Planen var att träna styrka när jag kom hem efter jobbet igår.
En halvdags jobb, sedan var vi ett gäng som drog iväg till VA-mässan i Jönköping. Där fick jag en fniss-attack när jag såg dessa små ”typer”. (Ja, alltså förlåååt! Jag vet att min humor är fruktansvärt låg…) 😉

polypigg

Efter att ha traskat omkring där ett par timmar och sedan suttit i bilen hem, hände något.
När jag klev innanför dörren hemma kändes det PÅ RIKTIGT som att någon hade slagit mig i huvudet med en klubba! Jag var tröttare än tröttast och kände mig nästan lite sjuk/febrig. Så någon träning blev det tyvärr inte. Istället somnade jag tidigt och fick nästan 9 timmars sömn. VÄLBEHÖVLIGT!!

Och med ”nästan” 9 timmars sömn, syftar jag på en liten 3-åring som rullade runt i sängen.
Jag tycker ju att det ÄR ganska mysigt att ha de små liven jämte mig i sängen, men minstingen har en liten grej för sig. Han tycker om att ”snurra” med fingrarna i mitt hår. Inte helt lätt att sova 100 % bra då…. 😉

7 thoughts on “När kroppen lägger ner…

  1. Då behövde du vila. Ibland är det svårt att veta om det ät hjärnan eller kroppen som vill nåt, men sen när kroppen gör det själv, då är det banne mig bara att lyssna.

  2. Min 3åring har nyligen (äntligen!!!!) slutat hålla mig i håret halva natten. Samtidigt som det kunde vara mysigt ibland, när han höll lite mjukt och somnade sött, varddet en riktig plåga när drog och slet, samtidigt som han gnydde och sov oroligt…
    Hålla honom sällskap på natten har jag inget problem med, det är mest mysigt och han verkar behöva det. Men jag är så tacksam att äntligen få ha mitt hår kvar….

  3. Då är min humör också låg 😉
    Din kropp behövde vila. Hur mår du idag?
    Oj, det där lät inte lätt att sova med. Du får skaffa en docka så kan han vira in fingret i de håret ist 🙂
    Kramar ifrån mig

  4. Haha! Jag gjorde precis samma i min mammas hår då jag var liten, men inte nog med att jag snurrade i håret, jag knorrade samtidigt! Stackars mamma!!

Kommentera

