Brandlarm och choklad!

Det är allmänt mycket i mitt liv just nu!
Jag är så glad att jag har träningen. Det är min ”ventil” just nu. Igår stod regnet som spön i backen och jag var inte alls sugen på att ge mig ut i ”stormen”. Drog till gymmet och körde först 6 km på löpbandet.

Jag har (fortfarande) känningar i vänster ben.
Oftast släpper det efter ett par km, när kroppen blivit varm, men det är en lite obehagligt när det ”spänner” i baksida lår, knäveck och ner i vaden/foten. Jag veeeet, borde gå till min naprapat. Jag får nog göra det, om det inte släpper. Vilket det troligtvis inte gör om jag fortsätter att springa, trots känningarna. Och oavsett vilket kan det ju vara något som behöver justeras. Jag har ju varit sned flera gånger tidigare…

IMG_0353.JPG

Efter löpningen var det Yoga Yin på schemat.
En yoga-form där man håller positionerna 3-5 minuter för att komma åt bindväven. Skön yoga, tycker jag. Men känslan när man efter 40 minuter har hittat lugnet och så… går brandlarmet!!! Vad f-n?? Efter den här skitdagen, med konstiga jäkla tankar och känslor, när jag behöver yogan som MEST! Who´s messing with me??

Ut i regnet, svettig och i linne. Fy tusan vad kallt det var! 😮
Jag fick ju åtminstone på mig skorna. Några stackare som yogat barfota… tja, var barfota… *ryser* De skulle dessutom få oss att gå ned för en spiraltrappa från 4:e våning. Nope, aldrig i livet! Jag har höjdskräck. Enda gången jag skulle tvingat mig ner, är om elden hade varit bakom mig…!

De andra yogade färdigt när vi sedan fick gå in igen. Jag åkte hem, grät en skvätt i bilen efter en hel dags frustration, som aldrig tycktes ta slut! Och moffade choklad. Jodå, det hjälpte faktiskt. Choklad löser nog det mesta. 😉 Kram på er!

IMG_0356.JPG

6 thoughts on “Brandlarm och choklad!

  1. Jag har i varje fall sprungit sedan 1981 och aldrig varit sned eller gått till någon naprapat eller liknande, någonsin. Låter som att du bara behöver stretcha vad och hamstring (två-tre enkla övningar). 😉

  2. åhh så typiskt det där med brandlarmet. yinyoga är grymt, vi har en sådan klass på gymmet och den blir alltid full, så populär! hoppas det känns bättre idag!

Kommentera

