Magiskt!

Jag var lite orolig när jag gav mig ut på rundan.
Det har blivit yoga tre gånger senaste veckan, fokuserat mer på styrketräning och blivit kompis med foamrollern, även om det har blivit enstaka spring-km som uppvärmning. Vaden och höften har känts av, om än inte mycket. Därför lovade jag mig själv att lyssna på kroppen och GÅ om benet började krångla.

IMG_0393.JPG

Naturen är magisk just nu!
Det var nästan så att jag glömde bort att jag hade två ben… 😀 Lite känningar hade jag första km. Det spänner mest i vaden och ibland ilar det lite grann uppe i höften. Men det släppte relativt fort den här gången och efter att kroppen hade blivit varm kände jag inte av det alls. Ett steg i rätt riktning!

IMG_0392.JPG

Knappa milen blev det till slut och det kändes riktigt bra.
ja, i benet i alla fall. Flåset var KATASTROF! Särskilt första 3-4 km. Förvisso brukar min kropp vara ganska trögstartad, men den här gången var det nästan löjligt… Men ja ja, jag är nöjd i övrigt och det är det viktiga! Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger; Älskade, fantastiska höstkänsla! Och bästa löparsällskapet!

9 thoughts on “Magiskt!

  1. Grattis till nya träningsmilen, blott en dröm för de flesta! Och sedan det med vovven. Är det en stygg en som jagar dig bakifrån, så att du får ont i benet, eller är det en snäll, som drar dig framåt km efter km? 😉

Kommentera

