När lusten får styra!

Personligen älskar jag den kravlösa träningen.
Kanske för att jag innerst inte hittar njutningen i tuffa målsättningar? (Eller så är jag bekväm, who knows)? 😉

Senaste passet blev först intensiv styrka.
Jag hade bara 25 minuter på mig, så en salig blandning av ben, rygg och axlar, bl.a. raka marklyft och latsdrag. Kort, men intensivt. Det var, hur som helst, inget genomtänkt pass alls. Men det tog i alla fall där det skulle! Har varit riktigt stel och öm på baksida lår och i ”vingarna”. Trevligt, trevligt!

Efter de där 25 minuterna landade jag.
I 60 långa, härliga minuters yoga! Skööönt! Och den här gången gick inte brandlarmet. Ännu skönare. 😛  Höst-yoga när den är som bäst.

hstatmn

 

9 thoughts on “När lusten får styra!

  1. Jag är nog lite annorlunda där. 😉 Jag gillar krav och blir sporrad av det.
    Idag ska förresten jag också köra ett yogapass vilket verkligen inte tillhör det vardagliga. 🙂

  2. Helt inne på samma linje. Blir trotsig av krav. Sätter låga mål som jag kan klara i sömnen. Vill inte ha press utan vill känna att jag kan träna det jag är sugen på utan att få Ågren över att jag missar ett livsviktigt intervallpass! Brandlarmsyoga har jag aldrig testat, det låter spännande 🙂

  3. Är så lik dej där. Fast det vet du ju redan. Att tuffa målsättningar inte heller är min tékopp. Om jag vill hålla kvar min träningslust hela livet -och det vill jag såklart!- så måste den få vara kravlös och glädjefylld. Liksom tas med en nypa salt 🙂 Jag vill också få ha en skadefri kropp och jag tror förutsättningarna är större om man inte blir för prestationsinriktad, åtminstone när det gäller mej!
    Kram och du, låter störtskönt med yoga utan brandlarm 😉 ♥

Kommentera

