Att våga fast man inte törs!

Sitter här och känner lite…. blaha-bla-bla.
Det är en känsla i kroppen, att jag kanske har något virus, men det bryter inte ut. Känner mig bara trött och ”off”. Ja ja, det är väl bara att vänta och se…? 😉

Jag tänkte försöka skriva några rader om tisdagkvällen.
Det är ett par dagar sen, men lite grann minns jag nog. Det var föreläsning på Folkan i Borås, via Unionen. Personen som stod i fokus var Anders Lundin. Ni vet ”Allsång på Skansen-, barnprograms-, han-har-väl-gjort-en-märklig-mix-av-saker?” – Anders ?

Det var väldigt intressant ämne!
”Att våga fast man inte törs”. Man borde definitivt våga oftare! Inte tacka nej, bara för att något känns lite obehagligt,  läskigt och/eller ”outside the box”. Man missar så oerhört mycket bra saker, som hade kommit ur det där ”Ja:et”. Eller hur?!

Om man gör bort sig lite? So what? Vad är det värsta som kan hända…? Man skäms kanske en kort stund. Tänk istället; Om jag lyckas? Förstår ni! Känslan om man lyckas med något, som man först tror är för svårt/jobbigt/utmanande. Den mest fantastiska känslan; ”Jag klarade det!”

Nästa gång ni får en möjlighet eller en fråga; Tänk efter! Vill ni tacka ja? Gör det då! 🙂

If-you-never-try-youll-never-know

6 thoughts on “Att våga fast man inte törs!

  1. Helt rätt inställning, sedan gäller det ju bara ATT man får någon fråga att ta ställning till…
    Det var jag som fotade mestadels rosa, blått, grönt, vitt och svart fanns allt i också,
    Kram

  2. Tror det är jätteviktigt att våga sig utanför bekvämlighetszonen då och då. men samtidigt ha tryggheten i närheten. Jag gör det ofta och det jag märkt är att det mesta blir mindre och mindre farligt. Man märker att man överlever liksom. 🙂

  3. Ja det är mitt mål framöver. Att våga säga ja. Att våga utmana mig själv. Började bra med zipline i förra veckan så nu är ribban lagd. Vågar jag det måste jag ju våga typ allt!

  4. ja, man växer så himla mycket av att våga fast man inte törst. 10 cm minst. det är coolt. och det är så sällan det blir pannkaka, det händer typ inte. man kan så mycket mer än man tror!

Kommentera

