Det där med att våga…

”Det är bara hår, det är bara hår!” tänkte jag när jag satt i stolen igår.
Och det ÄR ju förvisso bara hår, men det är ju ändå en detalj som får mig att känna mig som ”jag”. Samtidigt var jag galet trött på mitt blonda, risiga hår…

Klippning och färgning var inbokat och så blev det. Efter lite bekymmer. Omfärgning av hårbotten blev det, för första färgningen ”tog inte” på ca en dm utav håret (!?) Jag brukar ju säga att jag inte är som andra (varför ska man vara det?) och tydligen var inte mitt hår som andras heller. Min (erfarna) frisör var lite fundersam… Haha!

Det kommer ju ta (minst) ett par dagar att vänja sig!
Varje gång jag tittar  i spegeln tänker jag: ”Va, vem är det där?” De tre sönerna stirrade bara på mig när jag kom hem! Men de sa i alla fall att de tyckte att det var snyggt. Antingen är de väluppfostrade eller så menade de vad de sa. 😉

jag8

14 thoughts on “Det där med att våga…

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 3 | Rund är också en form!

  2. Jag tycker det är supersnyggt =) Känner igen det där när jag ändrade hårfärg. Berättade för Basse hur jag tänkte: WHAT! vem är det där när jag tittade mig i spegeln 😉 Vi vågade och vann 😀

Kommentera

