Intervaller och Poweryoga!

Tiden rusar iväg. Vet knappt vad som är bak och fram.
Än mindre fattar jag vad det är som händer, nu när butikerna har hängt fram julpyntet. Va? Jul…??

Ska jag sammanfatta veckan (för bloggandet har knappt hunnits med) och knappt träningen heller…  Det har blivit ett intervallpass och ett yogapass. Rätt sköna träningstillfällen ändå måste jag säga. Intervallpasset såg ut så här:
4×5 minuter – 2×2 minuter – 2×1 minut och 4×30 sekunder. 90 – 60 – 30 resp. 30 sekunders vila emellan. Och progressivt tempo, dvs jag sprang snabbare ju kortare intervallerna blev.
Känslan var riktigt bra. T.o.m. 5 minutarna kändes ”lätta”. Det har ju inte blivit jättemycket löpning det sista. Kanske just därför…? 🙂

wpid-IMG_20131013_152316.jpg

Sinnet (och kroppen) fick sitt under en timmes poweryoga.
Älskar flödet jag får under favoriten Lindas pass. De andra instruktörerna i all ära, men det känns som att just hennes övningar passar min kropp och min andning. Det känns som att allt ”flyter” liksom.

Idag vaknade jag med förkylning och rosslig hals. 😦
Det var INTE VÄLKOMMET!! Jag har ju planerat en socialrunda på Billingen (favorit i repris från i våras) på lördag. Hoppas verkligen att jag hinner vila mig i form!!

 

8 thoughts on “Intervaller och Poweryoga!

  1. Sista gången jag sprang intervaller var i mitten av augusti 2011. Har passerat det stadiet helt. Träningen är så mycket roligare och totalt sett bättre om man tränar sammanhängande. Men bra jobbat 😉

Kommentera

