Expressen ringde. Och Craft skickar brev!

Det ringde en dam och presenterade sig (kommer inte ihåg namnet) och att hon ringde från Expressen.
”- Du har skrivit lite om kosttillskott på din blogg, ”Rund är inte en form”?
” ??? ”
”- Ja, det stämmer… (nog)… att jag har gjort. (Har jag det??)
”- Ja, precis. Jag tänkte höra lite vad du tycker om…”
Och så ”bar det iväg”.  För det första kommer jag inte ihåg att jag har skrivit något (särskilt) om det (?) och de två inlägg jag hittar när jag söker på ”kosttillskott” säger inte så mycket mer än att jag tar det ibland, men försöker ”undvika” det. Hela samtalet (som tog ca 5-10 minuter) kändes lite märkligt. Det kändes som att hon försökte ställa samma frågor, fast på 10 olika sätt, bara för att hon inte fick det svaret hon vill ha. (Vad det nu var?)

Jag försökte bara sakligt förklara att jag tror att man som motionär / ”hobbytränande” inte behöver ta kosttillsskott. Att det räcker långt om man försöker äta bra och rätt mat. Tydligen var detta inte intressant. Hon ”mmm:ade” en del och avslutade samtalet med att hon kanske återkommer. Hon skulle bara ”kolla med ett par andra först”.
Eh… ok. Gör du så, tänkte jag. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad artikeln skulle handla om eller vilken ”vinkel” hon var ute efter (?) Är det någon av er som fick ”mitt” samtal får ni gärna kommentera, så jag vet om damen i fråga fick de svaren hon sökte. 😉

Samtidigt var det ju lite kul att en tidning ringer lilla mig?! Ok, ok,  det var Expressen, men ändå…  😛
Ännu roligare var det när jag häromdagen fick ett brev med posten med en mössa och ”calves” från Crafts nya kollektion ”Brilliance”. Produkter som ska synas bra i mörker. Perfekt för den här årstiden! Och de kompletterar reflexvästen jag köpte på Stadium i helgen. Bra tajming och kul med lite nytt. Jag återkommer med mer info, när jag har testat dem. (Och jodå, jag skriver alltid vad jag tycker. På riktigt)! 😉

craft

9 thoughts on “Expressen ringde. Och Craft skickar brev!

  1. Ping: Mitt 2014 Del 2 – Klädsim, arbetsbyte, reportrar och känlsan av att vara sämst! | Rund är också en form!

  2. Åh! De där ser ut att vara bra grejer. Jag är helt livsfarlig när jag är ute i mörkret. Har bara lite reflex på min svarta mössa … och det där med journalister … 😉 Den där typen av intervjuer kan lätt glida iväg och märkliga håll. Hoppas det blir något bra.

  3. Men hallå! Nu är det ju just detta som ska komma fram. Jag tycker det är viktigt att belysa och fler att förstå. Jag försöker få andra i min närhet att förstå detta också.
    Härligt att få hem det där med posten btw, ursnyggt och skönt att veta att man syns i mörkret =). Har ett sätt med mössa och vantar där ifrån. Jättebra och sköna =)

  4. Om hon läst dina 2 inlägg borde hon ju förstått vad du skulle svara och inte bemödat sig att ringa om hon nu tyckte svaren inte var spännande nog:) skumt! Kul med kläder att testa! Älskar färgen!

Kommentera

