Måndag – På r.i.k.t.i.g.t…!!

Jag brukar inte ha ont av måndagar.
Det är kanske inte veckans roligaste dag, men det känns ändå ok att börja en ny vecka. Men den här dagen… Ursäkta, men vad i h****e…?! 😮
Konstiga frågor, idiotiska kommentarer, skitsaker; allt i en ”härlig” kompott… Dagen som gud glömde, ungefär. Jag brukar tåla rätt mycket, men idag kände jag att: ”Nä, snart börjar jag att gråta”. Inte vanligt, men ofta en känsla som infinner sig när jag känner mig stressad och otillräckligt. Det där med kraven jag har på mig själv… *suckar*

Tur att jag har sex dagar kvar av veckan, för förbättring. 😉
Det borde inte vara så svårt! Jag avslutade i alla fall den här måndagen jag helst vill glömma med rätt känsla. I stallet med äldsta sonen och hästarna har någon slags meditativ påverkan på mig, efter alla ungdomsdagar jag tillbringade där. Jag tänker inte alls; oavsett om jag själv rider eller ”bara” hanterar hästar/pysslar i stallet. Jag bara ÄR! Bästa känslan.

monday

12 thoughts on “Måndag – På r.i.k.t.i.g.t…!!

  1. Jobbigt att veckan började så, men hoppas att det vände för dig på tisdagen! Att vara i stallet verkar vara super härligt!

  2. Jag är en måndagsmänniska – och fredag. Jag gillar nog att börja saker; ny vecka eller helg! Men, jag har dåliga dagar jag med, och ofta beror de på precis det du skriver – konstiga frågor och idiotiska kommentarer. Vart kommer de ifrån??? Och alltid i en viss mängd… Fast, kanske bra egentligen, då har man det gjort för ett tag, hellre det än en dum kommentar varje dag 🙂

    PS. Du blev grymt snygg i nya frisyren och färgen! Passar det perfekt!

  3. Vilket fint avslut på dagen du fick. Ta med dig detta till resterande dagar denna veckan och fyll på med glädje och energi ❤ Kramar till dig ❤

  4. M-å-n-d-a-g det är ju veckans bästa dag… då börjar man ju en ny träningsvecka med ännu fler km och hårdare än hårdast… 😉

Kommentera

