Ser ni en löpare – Herregud, ring genast polisen!

Logik efterlyses? En tråd på jogg.se tog upp om man som löpare blivit stoppad av polisen.
Vissa av berättelserna känns väl rätt ”ok”, men andra fick mig att skaka på huvudet och/eller skratta högt. VARFÖR ringer man exempelvis polisen när/om man ser någon springa runt i stan helt barfota? Läskiga mördare/rånare brukar jogga runt utan skor har jag hört…… Eh?
Här kommer mina favoriter från tråden:

1. […]Snälla människor, sluta avla med grannen/kusinen/halvsyskonet. Tackar för mig.
Har även hänt att civilpoliser kört mysko nära ett par kilometer när en varit ute på tidiga rundor ute i ingenstans. Tycker folk borde ha större vett.   Nej, men jag begår många inbrott i flashiga löparkläder. Med reflexer. Med reflexväst. Och med pannlampa. Idioter…

2. Vid ett löppass genom Jonsered utanför Göteborg sprang jag på en GC-bana. På vägen utanför stod polisen och hade hastighetskontroll med laser. Polisen med lasern såg mig riktade den mot mig, tittade sedan på mätaren, skakade på den, tittade igen på mig och ropade med ett stort flin: ”Du får springa snabbare, jag får inget utslag på mätaren!”

Foto; runningsweden.se

6 thoughts on “Ser ni en löpare – Herregud, ring genast polisen!

  1. Haha, tycker kommentar nummer två var skoj 😀

    Jag har själv inte råkat ut för att bli stoppad eller förföljd av polisen då jag springer, men en gång när jag var ute med hunden på promenad och samtidigt geocachade lite så hände en sak. Jag letade efter en cache under en bro och min hund vågade inte komma ner dit under i mörkret så hon stod kvar på GC-banan (på kanten, i koppel och jag såg henne hela tiden). Problemet var bara att bilarna som körde på vägen där bredvid såg inte mig, bara hunden och någon hade tydligen ringt polisen. Då jag gav upp och inte hittade cachen och kom upp på GC-banan och stod och pratade lite med hunden så kom polisbilden körande längs GC-banan. De stannade och frågade om det är min hund och jag sa ja (fattade ingenting) och då sa de att någon ringt om att det stod en ensam hund på bron… 😀 Jag förklarade att jag nog varit där hela tiden, men varit ner till strandkanten och hunden vågade inte komma med (var för pinsamt att förklara hela geocachinghistorien) så de tyckte säkert bara att jag var lite småknäpp 😀

  2. Ja, kära nån! Kan lätt instämma med kommentar ett och första delen… 😂
    Jag blir rädd för folk jag möter. Man undrar ju vad fasen folk pysslar med. Varför jaga löpare då det finns så många andra galningar lösa i skogarna? Iaf här…

Kommentera

