Söndagskänsla och träningsstress.

Underlig känsla när man vaknar upp och tror att det är söndag.
Fast det egentligen är fredag. Höstlovssyndromet. 🙂 Känslan när man inser att man dessutom ha hela helgen kvar. *YEAY!*

Familjen besökte pappa/farfar/svärfar igår.
Vi ville fira att han hade gått i pension. När jag satt där gnagde det lite i mig. Jag hade packat träningsväskan ”just in case” och den låg nere i bilen. Men timmarna rullade på och vi hade så trevligt att vi blev kvar. Ändå kunde jag inte låta bli att känna lite smått ångest över att jag inte tränade.
Varför tänker man så…?! Jag försökte tänka:
Herregud, jag kan väl träna vilken dag som helst, förutom just när vi sitter hos en familjemedlem och firar? Vad är det för fel på mig?”

Träningen ska ju vara glädjefylld och ge energi! Det VET jag ju ! (Och allt som oftast är det ju just precis så). Det ska inte vara ett krav, ett måste, något som omvandlas till negativ energi. Tyvärr är det inte alltid så lätt i praktiken, när de här tankarna och rastlösheten väl gör sig påminda. Även Charlotta Sofia var inne lite på samma ämne häromdagen.

Brukar ni vara bra på att slå borta sådana tankar (om ni har dem)?

IMG_0533.JPG

7 thoughts on “Söndagskänsla och träningsstress.

  1. Oj, vad jag känner igen mig 🙂 Jag planerar mitt liv efter min träning. Om får välja utvecklingssamtalstid (vilket jag gjorde för ett ta sedan) så väljer jag en tisdag, då är det vilodag för mig. Jag svär lite när mannen min hade bokat tid på banken en onsdag…..har tänkt många gånger att det här är inget jag säger till någon för då tror de att jag är kokko 🙂 Skönt att höra att jag inte är ensam!!! Kram Cia

  2. Ping: Lättja | Om du var mina träningstajts – hade du varit svettig nu

  3. Tror det är superlätt att hamna i såna tankar. Det viktiga är ändå att vara medveten om dem (som du är) och veta att det inte är sant, det en tänker. Jag vet inte riktigt hur jag kommer över mina såna tankar mer än att jag tänker på att det är destruktivt och ba: SLUTA!

  4. Förstår precis…
    Just nu ligger jag hemma (i sängen fortfarande klockan 11, yeah!) och har ångest för att jag inte åkte och tränade idag… Kan tilläggas att jag är trött, har träningsvärk och dessutom riktigt jäkla ont i foten efter jag sprang igår, så det känns som att jag inte ens borde träna. Men likförbannat så…

  5. Uj uj, vad jag känner igen mej! Blir lite rädd för mej själv när jag sitter där hos pappa (tex.), men har tankarna i löpskorna. Why liksom? Skönt att du skrev detta, det behöver vädras! Kram på däjj!

  6. Vad jag uppskattar din ärlighet! Som alltid. Jag hamnar så klart också i samma tankar ibland, vet dock inte riktigt vad jag gör åt dem, slår bort dem bara tror jag, sen går de ju över. Men det är inga roliga tankar, för som du säger vet vi att träning bara ska vara glädje – och att inget alls kommer hända om vi missar ett pass… Dessvärre 😉 eller bättre! Haha.

Kommentera

