Oktober – Omfokusering.

Det här året har bjudit på mer löpning än någonsin.
Jag har älskat (nästan) varenda sekund av det. Men samtidigt har jag märkt att kroppen har balanserat på gränsen till vad den klarat av. Det är troligtvis ingen större mängd, sett ur andras perspektiv, men man ska bara jämföra med sig själv och öka i sin egen takt. Så att kroppen hänger med.

Det har ”knorrat” lite grann i både höfter, knän (in- och utsida), vader, baksida lår och hälsenor. Hm… Inte i benhinnorna. Alltid något! 😉 Men det har inte varit någon fara. Har jag backat lite grann och stretchat och kört alternativ träning har alla känningar släppt nästan direkt.

Efter ett par ganska löparintensiva månader i augusti-september har jag lagt om fokus lite i oktober. (Mestadels) medvetet, men ändå blev jag förvånad när jag såg månadens siffror.

Har jag kört så mycket yoga??? Wow!
Den där viktiga uppmjukningen av kroppen. Min ENDA fantastiska kropp!
Samtidigt kanske en omedveten ”tillflyktsort” efter att ha bytt jobb och känt att hjärnan är på ”overload” något oftare än vad som är nyttigt? Hur som helst verkar det ha funkat. En nöjd kropp och ett relativt nöjt sinne. 🙂

siffror

4 thoughts on “Oktober – Omfokusering.

  1. yoga är ju fantastiskt, känner att jag saknar den stunden. våra yogapass ligger dessvärre under tiden jag jobbar på gymmet :/ typiskt!

  2. Du är så grym! Alla drar på sig större eller mindre skador men det är inte alla som tar sig tiden att låta dem läka i tid!

    Du får mig att tro på att jag kan klara de där 3 milen löpning om 11 månader…

Kommentera

