Utomhus-träning!

Hade funderingar på att springa Finalloppet i lördags.
Jag vet inte vad det är. Men i år har jag inte ALLS varit sugen på att vara med i tävlingar. Om det är för att jag inte tycker om pressen eller om jag bara vill fokusera på upplevelselöpning, vet jag inte. Kanske en kombination?

Det blev i alla fall inte så.
Vi blev erbjudna hjälp från svärföräldrarna att rensa delar av tomten på lördag förmiddag och även om jag inte var särskilt sugen, kunde jag ju inte heller ”smita” från det, kände jag.
Vi har haft en MASTODONT-HÖG med gamla uppkapade ”stubbar”/träd längre ner på tomten. Lördagen bestod av hundratals knäböj, lika många biscepscurls och tunga sidokast. ”Hej, coren”! 🙂

Stubb-högen som ”aldrig” tog slut…!!

IMG_0559.JPG

5 thoughts on “Utomhus-träning!

  1. Arbete med ved ger bra allroundträning 😉 Hela min barndom höll jag på med skogsarbete och övrigt arbete på gården, vilket säkert grundlade min fysik.
    Sedan det med mjölkstudien (igen). Har nu sett att det är en relativt tung vetenskaplig referens bakom (Professor Uppsala universitet) och att artikeln även får/ska publiceras i British Medical Journal.
    I tillägg till att mjölk är kraftigt slembildande är det intressant att läsa om att den kan ge inflammation. Astma är ju just inflammation och slem. I mitt fall har jag efter ca. 20 års medicinering mot astma i år kunnat sluta med medicinerna helt, lite mirakelkänsla faktiskt. Detta har sammanfallit med att jag börjat äta en vegetarisk kost, utan komjölk. Intressant med kopplingen: komjölk – inflammation och slem – astma, eller om du så vill: ingen komjölk – ingen inflammation och inget slem – ingen astma.
    Det var okänt för mig tills nu.

  2. Sköööönt! Jag älskar utearbete, ävenom man kan hinna svära en del innan de värsta högarna är borta, den mesta veden kluven och de största stenarna ligger där de ska 😀

Kommentera

