Korta, intensiva pass!

Ofta är känslan av ett lugnt långpass fantastiskt!
Känslan innan man ger sig ut, känslan under tiden och känslan efteråt. Peaceful! Men andra gånger (och särskilt när det är råkallt och/eller mörkt) är de där kortare passen guld värda.

Häromdagen var motivationen inte ens på topp för ett ”vanligt” distanspass.
Det blev istället dryga 2 km uppvärmning och sen fullt ös. Inte för att jag har någon större ”användning” i dagsläget för sprint-intervaller (har ju inget mål eller lopp inom det närmsta). Men ibland är det bara kul (och jodå, jobbigt)!

8 stycken 30 sekunders intervaller, med 15 sekunders vila emellan.
”Herregud, glöm inte att A.N.D.A.S…!!”
En kort setvila på 1 minut och sedan lika många till (och samma upplägg).

Totalt 8 minuter i högt tempo alltså.
Tänk att 8 minuter kan kännas så kort (när det delas upp), samtidigt som det känns jääääätte-långt!! Svettades som en gris, men härlig känsla i kroppen efteråt och ett leende på läpparna!

Dessutom 30 minuters CXWorks efteråt.
Välbehövligt och viktigt. Fast herregud… Varenda liten ”extra” ansträning gjorde att jag fick mjölksyra i magen snabbare än kvickt. Tack för det, intervallerna… Haha! 🙂

(Jodå, jag är fortfarande mörkhårig. Detta är ett gammalt foto).

wpid-IMG_20131122_090651.jpg

5 thoughts on “Korta, intensiva pass!

  1. När jag läser det här blir jag lite löpsugen faktiskt, kör vila hela den här veckan då jag haft ont i foten och inte vill riskera nåt. Men nu börjar suget komma tillbaka. 🙂

Kommentera

