Mental styrka! Och från barn hör man sanningen (?)

Den här veckan har jag känt mig riktigt på topp.
Det nya jobbet börjar flyta på lite grann (äntligen!) Visst, jag kommer nog behöva ta hjälp av kollegorna i minst ett halvår till, men ändå. Sakta men säkert. Skön känsla! Mentalt har jag varit lite starkare igen, efter en period av mycket frustration. Försöker tänka positiva tankar. Häromdagen när jag kom ut och såg SNÖN… log jag bara och tänkte:
”Äh, vadå. Det är ju bara snö…!”

En pytteliten skitsak, kan tyckas. Men när man såg hur sociala medier fullkomligt exploderade med negativitet kring något så banalt som vädret… Vad kan man göra? Acceptera det och fokusera på roligare saker, eller haka upp sig och fastna i en negativ spiral, som i sin tur sätter tankesättet för resten av dagen?

Fredag alltså…! De två äldsta sönerna ska på disco.
Följande konversation som utspelade sig i morse:
Jag: ”- Ska ni dansa med några tjejer?”
Äldsta sonen: ”- Nej!”
Mellansonen: ”- Du skulle ju dansa med XXXX.”
Äldsta sonen: ”- Det ska jag inte alls.”
Mellansonen: ”- Det sa du ju till mig att du skulle”.

Haha! Note to him: Lita inte (alltid) på yngre bröder….. 😉

friday

5 thoughts on “Mental styrka! Och från barn hör man sanningen (?)

  1. Vad skönt att det känns bättre på jobbet ❤
    Alltså, så jäkla kul. Hade velat vara där och höra dina barn, fniss! ❤ kramar
    Jag har ny bloggadress 😉

Kommentera

