Söndags-trail, samt lite oväntad jakt.

På flera ställen har frågan ställts.
”Kan november bli gråare??” Tja, alltså… Femtio nyansera av brunt, skulle jag nog säga efter dagens runda. 😉 Men det är ganska mysigt ändå skulle jag vilja säga. Varje årstid har sin charm. Även om jag (ärligt talat) väldigt gärna skulle vilja se lite av solen. Den har inte visat sig på en månad tror jag…?!

IMG_0754.JPG

Min fråga är mer; Kan det bli blötare?
Genomsurt som jag vet inte vad, på de flesta ställen. Tur att skorna dränerar bra! (Diskussionen om Gore-tex eller dränerande skor, men den kan vi ta en annan dag). 😉
Tack och lov är mina fötter inte är så känsliga och blir oerhört sällan blir kalla. (Tack fötterna)! Även Love verkar ha tåliga trail-tassar, men det återstår väl att se nu när snön kommer och det blir kallt OCH blött?

IMG_0753.JPG

Dryga timmen ute i skogen är som balsam för själen.
Egentligen hade jag tänkt mig ett långpass idag, men jag har känt mig lite ”märklig” sista dagarna så jag tog det säkra före det osäkra. Vi får se hur hälsan utvecklas sig. Just nu känns det ok. Kanske bara inbillning? Fröken ”Love” hade lätt kunnat tänka sig dubbla sträckan, det märktes…! 😉

För att sysselsätta sig lite extra vallade hon in en hjort till mig?!
Stack in i skogen utan att jag hann reagera. Jag ropade, hon skällde vilket fick mig att tro att hon hittat en jakthund inne i buskarna. Men nähä då, 10 meter längre fram kommer hon ut med en hjort framför sig. Hjorten vallar hon åt mitt håll, så ”han” springer rakt emot mig på grusvägen.
NEJ TACK! Tanken var väl god, men jag vill INTE ha med mig en hjort hem…. Haha! Tur att hjorten förstod bättre och vek av in i skogen igen. 🙂

Matte! Var jag inte duktig nu…?

IMG_0680.JPG

12 thoughts on “Söndags-trail, samt lite oväntad jakt.

  1. Som tydligt syns på bilderna så finns det en fin friskhet ute så här års. Kommer man bara ut när det inte spöregnar och före solen gått ner är det nog min favorittid att springa på. Tyvärr är det så korta dagar att man sällan hinner njuta av det.

  2. Det är därför jag hellre vill ha hund eller katt – en katt hade gett dig en halvdöd mus. Då är det ju mycket ballare att få en hjort.

  3. Jag är ju en soldyrkare av stora mått som du vet men jag håller ändå med. Varje årstid har sin charm och så länge det är så här milt så är det helt ok!

  4. Här har vi faktiskt haft en del sol. I alla fall kanske 3-4 dagar i november 😉 Nu har vi dessutom minusgrader och dimma, så det är fullt av rimfrost i träden. Mycket vackrare än brunt 🙂 Men november är inte min månad heller… Det är bara löpmässigt som det är ok 🙂

  5. Jag gillar inte alls den här årstiden. Färgerna (eller bristen på..) och blåsten. Hade jag fått välja själv hade jag aldrig gått utanför min filt i soffan…. som tur var har jag en löpartarm som drar ut mig med jämna mellanrum. Och varje gång konstaterar jag vilket fantastiskt löpväder det är och hur otroligt skönt det är att springa i rusket. Sen glömmer jag det lika fort igen. Under filten är det omöjligt att förstå att det kan vara skönt därute….

  6. Brrr, det är så kallt ute nu. Jag får erkänna mig besegrad och plocka fram vinterjackan tror jag :O
    Nej, hjorten får gärna stanna i skogen 😉
    Så fin hon är, så härliga färger ❤

Kommentera

