Influensa-känsla efter träning?

God morgon! Senaste på träningsschemat: Styrkepass.
Framför allt de assisterade chinsen, ”kick backs:en” i cable crossen och bänkpressen kändes riktigt bra. Dessutom är det övningar som är relativt tunga och involverar stora muskelgrupper. Jag kände mig rätt matt när jag gick ifrån gymmet igår kväll. Den där ”märkliga” känslan som jag har känt av senaste veckan, ni vet?

I natt blev jag tät i näsan och idag har jag känt mig tung i huvudet, lite snorig och lite, lite halsont. Svårt att säga om det beror på virus, men jag antar det. Samtidigt vet jag att jag har haft lite ”influensa-liknande” symptom efter tunga styrkepass tidigare. Den som lever får väl se, helt enkelt.

Senare idag bär det av till djupaste Småland.
Avdelningsmöte och samarbete med nya kollegor. Det här kan gå hur som helst, känner jag. I min fantasi snöar vi inne på sydsvenska höglandet (även om väderprognosen inte säger snö)… 😉

Försöker powerboosta kroppen med grönt citron/ingefärs-te.

IMG_0779.JPG

8 thoughts on “Influensa-känsla efter träning?

  1. Usch! Känner också igen det där, jag blir liksom aldrig frisk 😦 Hoppas du lyckas skrämma iväg den där elaka influensan ❤ Är det till JKPG du ska? kram

  2. Känner igen ”förkylningskänslan” efter hårdare styrketräning eller flera timmars trail. Då om någonsin är det läge att verkligen vila. Förhoppningsvis är det bara det du känner av, håller tummarna för det! Kram!

Kommentera

