Avslutade arbetsveckan…

…med ett löppass. Det var ett tag sen nu (Jösses, nästan 2 veckor).
Det märktes… ”Man tappar inte såå mycket efter ett kort uppehåll”, sägs det. Jag vet inte om jag håller med…
Förvisso körde jag inne på löpbandet och för att inte dö tråkdöden (!) valde jag att lägga in lite variation. Kanske inte det lugnaste passet, med andra ord. Först ett par km lugn uppvärmning, men sedan var det tvunget att hända något.

* 6 st intervaller á 3 minuter.
60 sekunder gåvila emellan och själva intervallerna blev en progressiv stege. Jag började strax över (långsammare) än mitt tröskeltempo. Sedan lite snabbare (ca 5-10 sek/km) för varje intervall. De sista två gick på så sätt en bit under (snabbare) än tröskeltempo.

Tung känsla, men som sagt. Kanske lite självförvållat? 😉
Samtidigt sliter tröskeltempo inte sååå mycket på kroppen. Vi pratar ju inte max-intervaller efter uppehållet. Och den där sköna känslan i kroppen efteråt. Som man saknar den, när man inte kan springa!

IMG_0103

7 thoughts on “Avslutade arbetsveckan…

  1. Tufft pass!! Speciellt efter uppehållet, bra jobbat:) Jag mysjoggar bara härborta nuförtiden, känner mig så lat! Mina ben är så lååååångsamma… Hehe.

  2. Ja, jag håller på att dö tristessdöden en smula. Inte sprungit på över en vecka pga feberskovet och är alltid lika ”rädd” att börja på igen efter sjukor och elände. Liksom inställd på att jag kommer bli sjuk igen om jag höjer pulsen. Men imorron kanske…
    Visst, promenad är också skönt, men inte jämförbart med smålufsandet 🙂
    Kram och hoppas din helgen blir mysig!

Kommentera

