Julkänslan!

Den börjar (faktiskt) infinna sig.
Jag måste erkänna att jag är förvånad! Dels för att det inte är en tillstymmelse till snö eller vinter i sikte, plus att jag egentligen inte är en ”jul-människa”… ALLS. (Sorry).

IMG_0917.JPG

Jag önskar att jag vore det.
Numera försöker jag uppskatta julen, för barnens skull. Hade det inte varit för dem, hade jag utan tvekan, levt ett par månader som som ”eremit light” i fjällen eller rest till en tropisk ö och helst varit bortrest hela december. Fast när jag tänker efter; det hade vi ju faktiskt kunnat göra med barnen också… 😉

IMG_0916.JPG

Igår var det första advent och tomteparad i stan.
Det var klart, kallt och mysigt med allt pynt. På de gamla innegårdarna, fulla av gamla trähus, var det små marknadsstånd fulla med pyssel. Jag hittade en ny inredningsbutik med MAGISKT vackra julgranskulor! Vill ha! Men jag får fundera lite grann. 70 kr stycke när man har barn som pyntar granen… Nja, tveksam… 😛

IMG_0913.JPG

2 thoughts on “Julkänslan!

  1. Samma här. Jag skulle lätt kunna skrota julen. Eller tom. julafton, sen from. juldagen är julen underbar 😀 Fast precis som du har jag mjuknat lite i kanterna och plockar numera åt mej godsakerna (bokstavligen, haha) i julhärvan och kan njuta mer. All julhets och hysterishopping vänder jag gladeligen ryggen till!
    Kram och ha en finfin advent, helt enkelt ♥

  2. Skönt med en julkänsla! 🙂 Se till att den stannar kvar. Funderar själv på vad som ”gör” julen när det börjar kännas lite hmm.. småtjatigt och något man gör för barnen. Hitta egna och nya traditioner måste jag nog satsa på. Och att vänja sig vid jul utan snö….

Kommentera

