Kod-ord: ”Jordnötssmör”.

IMG_0931.JPG

Mina chiapudding-tester fortsätter.
Hur intressant det är återstår väl att se, men…. 😉

Senaste varianten var med jordnötssmör.
Alltså njae…. Visst, det smakade ju just jordnötssmör, men jag vet inte. Det passade inte riktigt till konsistensen och/eller smaken på fröna och bären. Någon som har gjort någon annan variant på chiapudding med jordnötssmör, som kanske är godare?

Imorse återgick jag till favoriten hittills; Kakao, vaniljpulver och hallon! Nom-nom!! 🙂

 

2 thoughts on “Kod-ord: ”Jordnötssmör”.

  1. Ser spännande ut! Jag har aldrig testat… Är det inte väldigt ”kornigt” i munnen? Vet inte hur jag ska beskriva det haha Trevlig helg. Kram

  2. För att slippa den lite slippriga konstistensen och hindra att det klumpar sej på botten har jag kört mina chiapuddingar med stavmixer innan jag ställt dem att svälla (inte så att alla frön går sönder, men några. Kanske blir det godare med jordnötssmöret då?

Kommentera

