Det här med vilovecka.

Det är nästan så att jag inte kan skriva det…
Detta är ju en träningsblogg, men man är ju bara människa. 😉 Jag kan, ärligt talat, inte dra mig till minnes när det gick en hel arbetsvecka senast, där jag inte tränade EN ENDA GÅNG…?!
Jag har haft med mig träningskläder till jobbet, både tisdag och onsdag, men förmådde mig verkligen inte att träna efter jobbet. Och ni som följer mig på Instagram vet att gårdagskvällen bjöd på After Work (med alkoholfria drinkar och TAPAS)! Älskade baconlindade dadlar. *mums* Jag skulle kunna leva på det!!

Oj då. Sidospår… Haha! Jo, som sagt
Kroppen (och huvudet) har känts fullständigt matta. Det finns kloka människor som säger att en veckas vila kan göra underverk för en sliten (?) kropp. En veckas vila UTAN sjukdom eller förkylning,  syftas det på då. Jag tänker att det här är den veckan.

Ha en riktigt härlig fredag kväll nu, hör ni! Kram! 🙂

motivation

8 thoughts on “Det här med vilovecka.

    • Haha! Nja, jo det får det nog vara. 😉
      Anledningen till att jag skrev det var för att många som tränar mycket tänker att en förkylningsvecka är ”vila”, men kroppen jobbar ju för högtryck. Därför rekommenderas en FRISK vilovecka då och då. 🙂

  1. Jag har ”spontana” viloveckor, de kommer av sig själv. Tror mer på det än att ha inplanerade och då bara gå omkring och ha jag-får-inte-träna-angst! För är det nångång man vill träna är det ju när man inte ”får” 😉

  2. Ping: En magiskt träningsfri vecka | Om du var mina träningstajts – hade du varit svettig nu

Kommentera

