Lördagstrail – Lera och sällskap!

Vila är nyttigt, men jag måste säga att man blir rätt trött.
Seg i kropp och knopp, när man inte tränat på nästan en vecka! Den där tröskeln att ta sig ut blir högre, även om man vet att vilan gör gott. Igår sken solen till och från (tydligen mest ifrån, när jag när på de foton jag tog undan rundan) så jag bytte om för att ge mig ut i skogen med hunden som sällskap.

IMG_0965.JPG

Även äldsta sonen ville hänga på, vilket han fick (såklart).
Han skulle absolut cykla… Ska jag vara helt ärlig tror jag att han hade varit snabbare om han hade joggat med. Haha! Inte helt cykelvänliga stigar, fulla med rötter, stenar och sliiiirig lera! Jeans och gympadojor valde han också. De var inte heeelt rena när han kom hem. 😛

Love hade lite bekymmer med vem hon skulle följa.
I uppförsbackarna sprang jag hela vägen upp och väntade på sonen när jag kommit upp på toppen. Och när det gick nedför var han oftast en bra bit före mig.
Vår stackars traildog (som dessutom har bordercollie i sig) sprang fram och tillbaka för att hålla ihop flocken. Hon sprang nog dubbelt så långt som oss andra. Vilket egentligen inte alls var en nackdel…) 😉

IMG_0962.JPG

Flåset var katastrof!
Plus att den där trötthetskänslan jag har haft, inte riktigt har släppt. Den gjorde faktiskt inte det till 100 % under rundan heller. Jag tänkte att kroppen kanske bara behövde ”väckas till liv”. Kanske ligger det något kvar i kroppen? Eller så behöver jag trycka i mig D-vitamin…?
Jag kände mig däremot oväntat stark (!) just i uppförsbackarna, trots att flåset var dåligt. Hur går det ihop?!

Shit, vad det är blött och lerigt ute just nu?!
Nädå, jag klagar inte… 😉 Rätt ”slurpigt” och skönt, när man har rätt skor! Men samtidigt, lite snö hade ju inte skadat nu. Lite skönt ljus för själen…!

När vi kom hem, hade solen nästan gått ner. Jösses! Det är lätt att glömma hur tidigt det blir mörkt. Det hade ju varit himla käckt att bli kvar där ute i skogen, med barn, djur och ingen pannlampa….. *harkel* 😮 😉

IMG_0964.JPG

6 thoughts on “Lördagstrail – Lera och sällskap!

  1. Barnsällskap är kul, men min son ville inte cykla med mig när jag skulle spring för hag springer så sakta… hrmpf….

  2. Bara det att VARA ute gör stor skillnad. Tack vare min lediga fredag har jag kunnat vara ute i ljuset (nåja, det kan diskuteras, hehe) tre dagar på raken och jisses vad livsandarna jublar! Trodde att jag i princip varit opåverkad av mörkret (gråheten, molnigheten…) hittills, men shit så fel jag haft. Jag har varit svältfödd, seg och trött. Hoppas det vänder nu (MÅSTE ut på luncherna!), även för din del ❤️
    Kram!

Kommentera

