Känsla – Stark!

Min motivation är inte på topp nu.
Som så många av er andra, kämpar jag med mörker och trötthet just nu… Jag åkte till gymmet och hade egentligen INGEN plan i huvudet. Mer än ”Känsla” – köra på känsla. Lyssna på kroppen!

Jag började med att gå på löpbandet.
Ja, ni hör ju. GÅ! Inte jogga/springa… Väcka den här sega kroppen sakta. Efter 10 minuter hade jag ändå fått upp värmen rätt bra. Styrde stegen mot skivstången och startade på 40 kg. Sedan tre set på 50 kg. Ett fjärde på 55 kg och det kändes så bra att jag tänkte; Äh, jag måste testa. På med 60 kg och det gick utmärkt! PB – YEAY!! 🙂 Fyra bra reps + ett sista 5:e som kanske inte var 100 %-igt, men jag fick upp stången!

Det får mig att tänka; om jag fixar 5 repetitioner med 60 kg. Dessutom utan att det kändes OUTHÄRDLIGT jobbigt, så borde jag fixa ännu lite till om jag kör 1-3 reps, right? 🙂

IMG_0974.JPG

7 thoughts on “Känsla – Stark!

  1. Åh! Jag känner så igen mig. Det blev ingen träning igår för mig. Det händer för mycket runt omkring mig just nu 😦 JAg hoppas på att det blir något idag 😀
    Yes!!! Du är grym! Klart du klarar mer i färre reps. WEEEIIII! Underbart ❤ kram

  2. Härligt! Känner igen det där att det ofta går oväntat bra när man känner sig minst taggad eller i sämst form. Men också omvänt, att när man tror man ska göra ett grymt pass orkar man ingenting.

  3. Inte helt ovanligt att det går bra när man inte är så taggad från början. Underligt. Men det gör ju träningen aningen mer spännande 🙂 Bra jobbat!

Kommentera

