Frågestunden – Svar (Del 2)

Maggan:
Vad är din favorit mat? Vilket som, middag/frukost/mellanmål? Och en till; vad är det allra roligaste du vet?
Jag är en riktig sucker för husmanskost. Strömming med potatismos eller kalops. Ljuvligt gott! Sedan kan jag nästa dag längta efter fräscha sallader med ex.vis fikon, nötter, honung och smulad ost eller en riktigt bra sushi.

Ingmarie:
Var/hur skulle du bo om du fick välja helt fritt utan ”om” och ”men” och varför just där?
Jag är lite kluven här. Det finns så många magiska platser. Det hade varit lite kittlande att bo i en våning i centrala New York (trots att jag i grund och botten inte är en storstadsmänniska). Eller varför inte i ett hus vid foten av en norsk fjord, eller en hästgård uppe i jämtland kanske? 🙂

jämtland

Foto: hemnet.se

Johdern:
Vad ser du helst på tv? Och vilka filmtips har du till mig?
Jag saknar serierna Lost och True blood! Den senaste serien jag fastnade i var: ”How to get away with murder”.
När det kommer till filmer gillar jag sådana som har en ”extra dimension”. En film som jag kan se en gång till och förstå den på helt annat sätt, eller som har överraskningsmoment; Exempel ”The sixth sence”, ”Eternal sunshine of the spotless mind” och ”1408”.  Hm… Jag tycker mig se en röd tråd; att jag gillar ”märkliga” serier/filmer som andra säkert tycker är helskumma och/eller förstår? 😉

Andra favoriter (i en helt annan genre) är ”The notebook” och ”Crazy, Stupid, Love”. Jo, Ryan Gosling ”råkar” vara med i båda…. Men den ena är fantastiskt romantisk och den andra oerhört rolig! 😀

3 thoughts on “Frågestunden – Svar (Del 2)

  1. Men yey, roligt med svaren! jag har haft så lite tid att läsa bloggar på sistone.. läser nu ikapp litegrann 😀 😀 Och well, SÅ himla udda tv-serier och filmer gillar du väl inte? Jag gillar samma som du! Förutom 1408, för läskig för mig!

  2. Visst är det svårt att bestämma sig var man hade velat bo. Alla ställen har ju för och nackdelar. New York är grymt, men inte för löpning. Fjorden är fantastisk men klimatet inte lika skönt som söderut… Jag lyckas aldrig hitta ett perfekt ställe som har allt. Det är kanske därför jag blir kvar i Kävlinge…. haha 🙂

Kommentera

