Mörkerlöpning för mörkrädda – Del 4

Här är man ledig en hel helg och ”väljer” ändå att springa i mörker?!
Vad hände där…?! Jag kan inte förklara, mer än att det kändes stressigt att knö in ett pass tidigare under dagen (på grund av andra aktiviteter) därför blev det ett mörkerpass på kvällen, i lugn och ro. Eller ja, då stressar jag i och för sig upp mig av andra anledningar, så det kanske inte är helt logiskt? 😛

IMG_1057.JPG

Det blev i alla fall en timme och knappa milen i mörker.
Vi två tillfällen såg jag gula ögon inne i skogen som reflekterade ljuset av min lampa.
”Inte stanna, i.n.t.e. stanna! Tassa tassa på! Det är förmodligen bara ett oskyldigt rådjur!”  *intalar mig själv…*

Vi ett senare tillfälle blixtrade det till inne i skogen!
Waaaaah…?!?! Herregud, tänk att ett reflexsnöre i ett träd kan skrämma upp en mer, än ett par ögon…. Haha! Tur att man åtminstone har med sig hunden. Sedan att hon är mer feg än jag, det förtränger jag…. 😉

IMG_1058.JPG

6 thoughts on “Mörkerlöpning för mörkrädda – Del 4

  1. Ping: Årets första mörkerlöpning!  (Del 5) | Rund är också en form!

  2. Ping: Mitt 2014 – Del 3 | Rund är också en form!

  3. Åh men just nu är det knte helt lätt att få till det innan det blir mörkt, ”snooza” en gång och solen har redan vänt och gått ner igen, typ… 😉

  4. Haha, trist att du blev rädd, men det blev rolig läsning 😉
    Du är duktig du som vågar springa i mörker i skog! Jag vågar springa i mörker i stan iaf 😀

Kommentera

