Min Jul !

Bästa julfilm: ”Love Actually”. Fantastisk!

Bästa julsång: Leonard Cohens ”Halleluja”! (Den räknas som jullåt, väl?)

Årets julönskning: Egentligen inte ”årets”. Men en önskan jag har är att få fira jul i en fjällstuga med närmsta familjen. Operation ”övertalning sambo” pågår…. 😉

Kläder på julafton: Mysbrallor och tomteluva? Nädå, inte så illa. Men det brukar inte vara allt för avancerat. Ett par jeans och en stickad tröja. Enstaka år har det blivit klänning, men det hör inte till vanligheterna. Jag är en jeansbrud.

Godaste julgodis: Perfekt knäck! Tyvärr blir den ofta för hård, eller för mjuk. (PS. Ischoklad går f.e.t.b.o.r.t.! Förlåt (ni som gillar det), men blä…!)

Pepparkakor eller lussebullar: Saffransbullar. Helst varma. Med mjölk! Mums!

Vad är det bästa på julbordet: Jag kan nog inte välja en sak. Men favoriterna är den gravade laxen, äggen, janssons frestelse och köttbullarna! Om jag var tvungen att välja en, troligen de hemmagjorda köttbullarna. Med kryddpeppar. Kryddpepparen är ett måste i julköttbullar.

Öppnar ni julklappar på morgon eller kväll: Vi har som tradition att barnen får öppna varsitt paket på morgonen. Allt annat öppnas senare på eftermiddagen.

Vad vill du helst få i julklapp i år: Träningsgrejer/kläder, parfym, choklad och kärlek.

Något du inte klarar dig utan på julafton: Risgrynsgröten på julaftons morgon. Riktig koke-gröt, inte någon köpt tjafs…! DET är det bästa med julen. En löprunda efter det! Julaftons-spring är en relativt ny tradition. Och så tillbringa dagen med familjen förstås! I övrigt kan jag nog klara mig utan det mesta… 😛

8 thoughts on “Min Jul !

Kommentera

