Alla fingrar i behåll…?!

Julkänslan. Eller kanske mer – avsaknaden av…
Idag blev vi klara med julklappsinköpen. Jag var smått nojig för att vi var så sent ute, men när de sista fyra klapparna fixades på under 1,5 timme, kände jag hur lugnet föll över mig. Egentligen borde man inte stressa upp sig, jag vet. Men åååh, vad skönt när man visste att man var klar..!!

Här hemma lyser julkänslan dock med sin frånvaro.
Jag har inte ens hunnit baka lussebullar i år. Det brukar jag ALLTID göra! Men som de säger: #detblirjuländå! Och det stämmer ju.
Nu är jag och barnen lediga imorgon. I år blir det jag som får hitta och hugga ner granen. Hur det går, får vi se. Jag hoppas att alla mina (och barnens) fingrar är i behåll när vi är klara. *harkel*

Kanske att vi bör sikta in oss på den klenaste/fulaste granen och ”rädda” den? Är inte det med i någon film? *funderar* Hur som, det löser sig säkerligen (som jag tänkte när jag skulle byta däck själv och spräckte nagelband så blodet sprutade…. En kvinna sköter väl sig själv, eller hur var det. Haha! 😀

Inte ens julblommor har jag. Jo, förresten. En amaryllis.
Där en av två stjälkar gick av. Undra vilken hund vem det var… Däremot blommar 9 st av mina 12 orkidéer, så jag klarar mig rätt bra utan julstjärnan och hyacinten. 😉

orkide

2 thoughts on “Alla fingrar i behåll…?!

  1. Tycker julkänslan kommer senare och senare för varje år som går… Typ på julafton?
    Imorgon ska jag fixa julklapparna, som vanligt sist av alla! Typisk sak man skjuter upp att göra…

Kommentera

