Söndagstempo!

Det känns lite märkligt att det är måndag.
Den här måndagen var inte som andra. Den innebar sovmorgon och lugna (!) barn. De kanske har på känn att julafton närmar sig? Haha! 🙂

Gårdagen var också lugn.
En kort runda i skogen i söndagstempo, tillsammans med ”Lovisen”. Jag har haft lite svårt att få in långpass senaste månaden. Varje helg har det kört ihop sig och så har jag tänkte: ”Nästa helg, då…” Men sen när helgen har kommit har det varit fullbokat med en massa andra saker. Men 50 minuter är bättre än inget såklart. Även om det är liiite frustrerande. 😉

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1152.jpg

När jag gav mig ut tänkte jag;Icebug´sen får vänta. Det är ju ingen is ute idag.”
Eh… My mistake. Det var ingen is när jag lämnade hemmet, men från oss och in i skogen/ bort mot sjön går det rätt mycket uppför. När jag kom en bit upp, var det både hagelkulor på marken och frost i gräset.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1148.jpg

Jag sprang förbi ett tidigare kalhygge.
Där infann sig lite julkänsla (hör och häpna)! Det var rimfrost på grenarna och jag omgavs av hundratals fina Kalle Anka-granar.
Tror ni verkligen att det hade sett misstänksamt ut om det kom en löpare med en (”ärlig snodd”) gran över axeln…? Haha! (Nej, klart jag inte snor en!) 😉

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1151.jpg

Skogen var magiskt vacker och helt stilla!
Nästan så man undrade varför den var såå stilla… Kanske hade den inte vaknat? Snö i all ära, men just i övergången till kallare väder, skapar naturen de mest fantastiska mönster (om man bara tar sig tid att titta).

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1146.jpg

Love är för söt. Det har blivit tydligt att hon är snabbare än mig.
Varje gång hon kommer en bit framför mig så stannar och väntar mig. Likadant när vi kommer fram till en korsning. Hon kollar läget: ”Vilken väg ska vi ta, matte?”

Haha! Jag blir lika full i skratt varje gång. När vi kom hem var hon ändå tvungen att testa.
Matte, är du sääääker på att vi ska in på våran uppfart? Vägen fortsätter rakt fram här vet du...”   (= Hunden som jag troligtvis aldrig kommer kunna köra slut på, före mig själv…) 😀

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1149.jpg

 

12 thoughts on “Söndagstempo!

  1. Åh vilken fin och pigg löparkompis du har! Härligt att inte vara helt ensam i skogen. Jag laddar för löptur imorgonbitti. Kan inte tänka mig bättre sätt att början julafton!

  2. Känns som om det aldrig varit barmark här… snön har ju, som du vet, legat här sen början på veckan och jag har redan glömt hur en grön skog ser ut. Typ. Årstidsfascination!
    Kram på dej!

  3. Ping: Skosulan.com | Grisbak och milen

  4. Precis sådär är vår Muffins också! 🙂 Väntar i korsningar, men ibland (inte alltid) när vi kommer hem så traskar hon förbi ytterdörren och låtsas som ingenting; ”vi KAN ju inte vara klara redan” 😉

Kommentera

