Min sambo fick en julklapp…

…från sin arbetsgivare. Jag har bara en enda fråga;
V.a.r.f.ö.r. ger man sina anställda en VÅG i julklapp? Why??? Jag har inte vägt mig på evigheter. Vi har inte haft någon våg hemma på åratal och ser inte behovet i det, då jag i grund och botten struntar  fullständigt i vad jag väger. Det är känslan som räknas! Och min kropp känns stark, kurvig och fantastisk! Men… Tror ni att jag kunde motstå att ställa mig på den där j***a vågen? Nej…

Att jag vägde över 70 kg visste jag. Men inte så många kg över 70…?
När jag rotade i arkivet igår kväll hittade jag det –> här inlägget som Åsa skrev.  Jag inser ju att det verkligen bara ÄR en siffra! Hon ser grymt vältränad ut när hon nådde 70 kg! Det är väl lättare att se det på andra, än på sig själv? Varför hakar jag upp mig? *suckar och idiotförklarar mig själv*

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1464.jpg

10 thoughts on “Min sambo fick en julklapp…

  1. men jösses! Hur f*n tänkte de där? Känner så igen mig, jag har just hakat upp mig på vågen tyvärr och då går det bara utför för mig, ännu värre alltså. Jag vet ju att jag ska skita i den, men lättare sagt än gjort 😦 Kram ifrån mig

  2. Vilken ovanligt korkad klapp! Det borde någon säga till dem tycker jag… en hushållsvåg (för mat/ingredienser) möjligtvis men en personvåg? Nope.

    Fast när jag tänker efter så är vågen JAG har hemma en julklapp från en leverantör, för typ 15 år sen…

    Anyway, häng inte upp dig på siffran. Jag känner ingen som ”tassar runt” så många kilometer i skogen som du så uppenbarligen gör du något rätt!

  3. Men shit, det var en märklig julklapp!!! Hade jag fått den hade jag blivit stött, för jag vet vad jag väger och det är är lite för mycket 🙂 Min man fick en popcornmaskin i julklapp….kan ju då inte tycka att vi behöver det hahaha

  4. Ojoj, en mycket märklig julklapp…
    Jag väger mig nästan aldrig, men ställde mig på en våg häromdagen och hann få en smärre chock. Sedan bestämde jag att det såklart är för att jag fått så mkt muskler (hehe) och tänker aldrig mer tänka på vikt. Siffror är ett så sjukt dumt påhitt.

  5. Muskler väger massor. Så tänker jag. Och så länge kläderna sitter som de brukar behöver man inte fundera så mycket. Verkligen underlig julklapp by the way…

  6. Men oj, där känns det som om någon tänkt lite tokigt. En våg är så laddad för många. Något en själv väljer om en vill ha hemma eller inte. Jag har en våg men har tagit ett beslut att knappt väga mej eftersom de där siffrorna bara påverkade mej negativt. I grunden gillar jag ju min kropp men när den ska översättas i siffror kan de destruktiva tankarna dyka upp. Dessutom går tydligen min hjärna och sover när jag står på den där vågen: Jag glömmer att jag är rätt lång och jä för mej med dem som är betydligt kortare. Så himla dumt!

  7. Du den där vågen … hotta den ut genom fönstret. Och tack snälla Malin för din gulliga kommentar!!!! Den gjorde mig rörd! Det är sååå stort! Ofattbart. Kram till dig och god fortsättning!

  8. Märklig julklapp verkligen!
    Och jag vet precis vad du menar – jag skulle reagera likadant. Man kan inte låta bli att väga sig! Helt i onödan!
    Kram!

  9. En VÅG?! Han tycker kanske sina anställda borde tänka på vikten? Det var inte en ok julklapp…. Min sambo fick ett memory i julklapp, vet inte om det är så mycket bättre haha!

Kommentera

