Mitt 2014 – Del 3

Jag ligger inte riktigt i fas med mig själv.
Märkligt känsla med tanke på hur mycket ledig tid jag har haft det senaste. Haha! Hur som… Här kommer tredje (och sista) delen vad gäller mitt 2014. Bättre ett par dagar för sent, än aldrig. Right? 🙂

Min enda tävling för året; Kretsloppet Borås gick av stapeln i September.
Känslan ett par veckor innan var att jag var i riktigt bra form och hade hopp om att för första gången springa milen under timmen på tävling. (Har gjort det på träning). Men magsjuka en dryg vecka innan loppet, gjorde att det inte alls blev som jag hade tänkt mig.

Vilken tur att jag hade fantastiska Anna (som jag träffade för första gången IRL) vid min sida! Hon hjälpte mig framåt och peppade mig, trots att jag flera gånger sa till henne att springa i förväg (för hon såg riktigt pigg ut)! Men icke. Hon lämnade inte min sida (skyll dig själv) 😉
I mål kom jag, men var inte alls nöjd med resultatet. Nya tag någon gång (kanske).

IMG_0243

Jag gick på en blind-date.
Inte varje dag jag träffar främmande människor. Jag var nervös, men det gick bra. Jag måste ändå erkänna att det trots allt ÄR lite jobbigt att springa tillsammans med människor som är snabbare än en själv. Visst, jag pressar mig själv extra (och det är ju i sig bra) men jag känner mig ändå otillräcklig på något sätt…

Min frisör jublade och dansade av glädje när jag sa: ”Det är bara hår”.
(Ok, kanske inte dansade, men nära på!) 😉  Han klippte och färgade och donade. Och jag trivs riktigt bra som brunett!

Bloggen fick sig ett annorlunda utseende.
Från ganska mörk och murrig (a-la-skog) blev den ljusare och mer stilren. Det känns bra, tycker jag. Ni som hängt här ett par månader nu;
Känns det fortfarandra bra/lätt att hitta hit, läsa och kommentera? *nyfiken*

bloggdesign

Chiapuddingen flyttade in hos mig.
Eller ja, flyttade in och flyttade in. Jag provade det för första gången. Sist i bloggvärlden, troligtvis (?) Märklig konsistens, men ändå inte så slemmig som jag hade föreställt mig. Bästa versionen hittills; med vaniljpulver, kakao och hallon! Nom-nom! 🙂

Jag fortsatte utmana mig själv med mörkerlöpningen!
Smått förvånad över vad jag faktiskt vågar. Men tro mig; jag är REJÄLT nojig stundtals, under rundorna, när jag hör saker (eller inbillar mig att jag hör och ser saker)! Waaaah! Än har ingen av dessa ”spöken” hoppat på mig. Troligtvis har de (djuren) blivit minst lika rädda som jag… (Hoppas jag!)  😮

IMG_0598
Ett par mer allvarliga ämne jag tog upp i slutet på året var: ”Hinner alla träna?”
Jag kan förstå att alla faktiskt inte hinner träna. Särskilt inte ni fantastiska ensamstående föräldrar out there. (Imponerad). Visst, man kanske kan köra 30 minuter hemmaträning, när man väljer bort lika mycket av ens sömn, eller tid med barnen.
Och ”Varför förminskar så många sina prestationer/förmåga att klara av saker och ting?

.
Nu ska det funderas och filas på mål inför 2015.
Jag är taggad! Men vet inte riktigt var jag ska börja… Hoppas ni följer med? 🙂

10 thoughts on “Mitt 2014 – Del 3

  1. Åh!
    DU är för söt ❤ Det var så kul att träffa dig =) Vilken kämpe du var, trots detta så genomförde du loppet, jag kände så med dig ska du veta ❤ Tiden går liksom inte att ens tänka på i de läget känner jag, att du tog dig i mål är en vinst ❤ Du är grym och självklart kommer jag att följa med detta året. Puss och kram ifrån mig!

  2. Såklart fortsätter jag hänga här hos dej!
    Mange takk för din årskrönika – har varit betydligt roligare att läsa andras i år än min egen (som inte ens existerar).
    Kram och keep up the good spirit!

  3. Jag tycker också att det är jobbigt att springa med folk som är snabbare än en själv. Inbillar mig att de springer hela rundan och bara retar sig på snigelfarten. Men vid närmare eftertanke så är det ju ibland jag själv som är den snabbare när jag har sällskap, och jag har ALDRIG stört mig på farten utan bara tyckt att det har varit kul att få sällskap. Så tänker förmodligen de andra också 🙂

Kommentera

